Az AMD leelőzte az nVidiát a grafikuspiacon
Egy évvel ezelőtt még az nVidia birtokolta a piac 59 százalékát, míg az AMD/ATI-nak csak 41 százalék jutott. Még szembetűnőbb az nVidia visszaesése akkor, ha a lapkakészletre integrált grafikus megoldásokat is figyelembe vesszük, így ugyanis az Intel 54,3 százaléka mellett az AMD részesedése 24,5 százalék, míg az nVidia-é 19,8 százalék. Tavaly ilyenkor viszont az nVidia még 29,6 százalékon állt, szemben az AMD 18,2 százalékával. A hangulatot jelzi, hogy az Apple például szerdán jelentette be, hogy az iMac termékcsaládnál AMD-re cseréli az eddigi nVidia videókártyákat.
Szakértői és felhasználói vélemények szerint legalább két fő oka van az nVidia látványos visszaesésének. Az egyik az, hogy a cég túl későn jelentetett meg DirectX 11-et támogató GPU-kat. A másik, hogy az AMD-nek szélesebb a választéka az energiatakarékosabb videókártyákból és GPU-kból, márpedig a piac egyre inkább ezeket keresi, nem is feltétlenül kizárólag a hordozható számítógépekhez. Az nVidia-nak egyáltalán nem kedvez a cég egyprofilúsága, hiszen az Intel például olyan CPU-kon dolgozik, amelyek integrálják a GPU-t is megfelelő teljesítmény mellett, márpedig az ilyen csipek feleslegesekké tehetik az nVidia lakpáit és videókártyáit. Az AMD viszont könnyebben átcsoportosíthatja erőforrásait, ha valóban bekövetkezik ez a fajta integráció, az ATI felvásárlásával szerzett technológiát pedig továbbra is hasznosítani tudja.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS HD 7970 grafikus kártya: a leghűvösebb és legcsendesebb
- ASUS HD 7970 grafikus kártya: túlhajtásra tervezve
- Nvidia GTX470, vagy ATI HD 5850/5870?
- Nem lesz több ATI-driver a régebbi kártyákhoz
- Búcsúzunk az ATI névtől
- Megérkeztek a legolcsóbb DirectX11-es Fermi-kártyák
- Nvidia 3D Vision Sorround
- Nvidia alapú Zotac grafikus kártyák
- 3D PC-forradalomról beszélt az Nvidia főnöke a Computex-en
- IBM szuperszámítógép Nvidia grafikus csipekkel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.