Ericsson: háromszorosára nőtt a mobil adatforgalom egy év alatt
A világ mobil adatforgalma közel háromszorosára nőtt egy év alatt az Ericsson felmérése szerint.
A cég közleménye szerint a világon az összes mobil előfizetéseknek mindössze 10 százaléka szélessávú, miközben a forgalom gyorsan növekvő többségét teszi ki. Az Ericsson a hálózatok tényleges forgalmának mérésével kimutatta, hogy a mobil adatátvitel közel megháromszorozódott az elmúlt év során, így a hangátvitelnél tízszer gyorsabb növekedést ért el. A mobil adatforgalom továbbra is exponenciálisan növekszik, még azt követően is, hogy az Ericsson által az idei évben korábban közreadottak szerint 2009 decemberében az adatfogalom a történelemben először lépte át a hangátviteli forgalmat. A mobil szélessáv terjedésének hátterében a nagy teljesítményű hálózatok elterjedése áll. A felmérés szerint a szolgáltatók célja a jövedelmezőség növelése és a piaci versenyelőny biztosítása a mobil szélessáv révén.
Az Ericsson statisztikái szerint a globálisan mért adatforgalom 2010 második negyedévében körülbelül havi közel 225.000 terabájt volt. Egy terabájtnyi adat egy 100 millió oldalas könyvnek felel meg.
Az Ericsson a közelmúltban leszállította a kétmilliomodik bázisállomását: az iparág egészében eddig ötmilliót telepítettek. Napjainkban világszerte több mint öt milliárd a mobil-előfizetések száma. Az Ericsson előrejelzései szerint 2020-ra a csatlakoztatott készülékek száma 50 milliárd lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Wi-Fi Direc: vezeték nélküli adatátvitel Hotspot nélkül is
- Ericsson: a maga nemében első teljes körű TD-LTE megoldás
- Mobilpiac: hosszú távon az győz, aki gyorsabb adatvitelt kínál
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- HSPA-technológia: 84 Mbps sebességű világrekord az Ericssontól
- Ericsson: a szélessáv jövője - kamionba zárva
- Ericsson: mobil szélessávú kísérleti projekt Bangladesben
- Az Ericsson rajtra kész a 2,6 GHz-es spektrumban
- Széleskörű egyezség a következő generációs mobilplatform ügyében
- Az Ericsson VDSL2-őt telepít a Deutsche Telekomnak
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.