Több a neten vett játék, mint a dobozos

Kiss Ádám Zoltán, 2010. szeptember 28. 08:30

Első alkalommal az interneten vásárolt és letöltött játékok értékesítési mutatói megelőzték a hagyományos dobozos változatokét, ezzel hasonló fordulat ált be, mint a zeneiparban a CD kontra online eladások tekintetében.

Bár egyelőre még a bevételek a dobozos termékek mellett szolnak, ez a drágább kivitelnek köszönhető. Az olcsóbb, online megvásárolható és rögtön le is tölthető verziók azonban számukat tekintve már előnybe kerültek a NPD piackutató cég adatai szerint. 2010 első hat hónapjában 11,2 millió játékot töltöttek le a virtuális boltokból, és 8,2 milliót adtak el hagyományos üzletekben. A „hard copy”, tehát jellemzően lemezes változatok hátránya nem csupán magasabb áruk, de az is, hogy rendelés esetén a szállításra kell várni, vagy el kell menni értük a boltba. Mivel a legtöbb játék ma már az online játékmódokra épül, logikus lépés az internetes rendelés, fizetés, azonnali letöltés és telepítés.

A Half-Life és Counter-Strike játékokról ismert Valve játékfejlesztő stúdió boltja a legjobban teljesítő, nem kevesebb, mint 25 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, a második a Direct2Drive, ahol szintén több kiadó játéka rendelhető, a harmadik pedig a kizárólag az Electronic Arts játékait kínáló EA.com. A World of Warcraft és a Starcraft 2 sikerét fordítja készpénzre a negyedik és ötödik helyen álló worldofwarcraft.com és blizzard.com. Hasonló fordulat a zeneiparban 2008 során történt, amikoris a kezdetben kétkedéssel fogadott iTunes a világ legnagyobb zeneforgalmazójává vált.

 

Kulcsszavak: játék

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01