Nem gyűjtenek több WiFi-adatot a Google Street View autók
A hivatalos közlemény szerint az okostelefonos technológia mára odáig fejlődött, hogy a helyszínekhez kapcsolódó szolgáltatásokhoz szükséges WiFi-adatokat magukról a készülékekről is be tudják szerezni. Ezzel persze sok kellemetlenségtől kíméli meg magát a Google, legutóbb például éppen Kanadában tiltották be az autókat. A fő gond ugyanis az, hogy több helyen is felmerült az a gyanú, miszerint a Google szándékosan gyűjt az egyes WiFi-hálózatokon zajló adatforgalomból információkat. A társaság ugyanakkor májusban csak annyit ismert el, hogy a hálózatokat figyelő szoftver „véletlenül” rögzített egyes, a hálózatokon átfutó adatokat.
A Google egyébként már eddig is gyűjtött WiFi-helymeghatározó adatokat magukról a mobilokról, amiket aztán felhasználhat keresőjében és a Google Maps-ben. Ezzel azonban az lehet a gond, hogy ilyesmivel korábban már mások is próbálkoztak, akik, mint például az amerikai Skyhook, beperelhetik a technológia ellopása miatt a Google-t.
Kapcsolódó cikkek
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Google+ Oldalak - Kedvenc márkáink, üzleteink, művészeink a Google+ -on!
- A Google megtalálta a tökéletes férfit
- TomTom – Mappy: pontosabb térképek
- Budapesti közösségi közlekedési menetrend a Google Térképen
- Már a Google is lájkol
- Autóvezetési információk külföldre utazóknak
- Valós idejű magyarországi forgalmi adatok a Google Térképen
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.