Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
Az Európai Bizottság hivatalos vizsgálatot indított, mivel három specifikus keresőcég panaszt tett a Google ellen találataik negatív elbírálása miatt. A Foundem és a Ciao ár-összehasonlító keresők, illetve a francia Ejustice jogi keresőcég azzal vádolják a Google-t, hogy keresőportálján az ő oldalaikra mutató találatokat a konkurencia miatt szándékosan hátrébb sorolja mind a fizetett, mind pedig az ingyenes keresési eredmények között. Emellett az EB azt is vizsgálja, hogy a tartalomszolgáltató ténylegesen nyomást gyakorolt-e üzleti partnereire azért, hogy például kizárjon konkurens reklámokat a weboldalakról, valamint kiszorítsa a rivális keresőket az előre telepítettek közül a PC-ken és a szoftvertermékeken.
A helyi hatóságok már vizsgálódtak hasonló ügyekben Franciaországban, Németországban és Olaszországban, az EB részéről azonban siettek közölni, hogy egyelőre csak megkezdték a vizsgálatot, vagyis még semmilyen konkrét bizonyítékkal nem rendelkeznek. A Google mindeddig nem kommentálta a hírt.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
- Max Mosley harcba szállt a Google-val
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- Jogszabályellenes a távközlési cégek különadója
- EU: Felelőssé tehető az eBay, ha aukcióin jogsértést követnek el
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Adócsaláson kapták a Google társvállalatait Kínában
- Feljelentette az Európai Bizottságnál a Microsoft a Google-t
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.