Közös fórumot hoztak létre az infokommunikációs klaszterek
Közös fórumot hoztak létre az infokommunikációs technológia (IKT) iparág akkreditált innovációs klaszterei, az erről szóló megállapodást Miskolcon írta alá 5 szervezet.
Az Első Magyar E-közigazgatási, Informatikai és Innovációs Klaszter, az Észak-magyarországi Informatikai Klaszter, a Mobilitás és Multimédia Klaszter, a Szilícium Mező Regionális Informatikai Klaszter és a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter együttműködési megállapodást írtak alá, melynek eredményeként megalakult az "Akkreditált Infokommunikációs Klaszterek Fóruma".
Az aláírók keddi, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Magyarország "high-tech krémjét" képviselő infokommunikációs klaszterek nemcsak innovációs menedzsment-tudást és kapcsolatokat osztanak meg egymással, hanem közös fejlesztéseket is indítanak a
jövőben.
Az öt szervezet összesen 220 tagot képvisel, amelyek közül 180 kis- és középvállalkozás, és összesen 5000 magasan képzett munkavállalót foglalkoztatnak. Az Akkreditált Infokommunikációs Klaszterek Fórumához csatlakozó szervezetek által képviselt
innovációs projektportfolió értéke meghaladja a 15 milliárd forintot.
Nemcsak az Európai Uniónak, hanem Magyarországnak is szüksége van világszínvonalú IKT klaszterekre, hogy minél több magyar ötletből születhessen high-tech világpiaci termék. E cél érdekében szükséges az ország legjobb IKT katalizátorait összefogni - idézi a közlemény Lemák Gábort, a fórum kezdeményezőjét, a budapesti Mobilitás és Multimédia Klaszter igazgatóját.
Kapcsolódó cikkek
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- 10 mítosz a technológiáról
- "Múzeum vagy sikergyár?" - Innovációs TechShow 2.0
- Tudatosabban költenek a cégek informatikára
- A vártnál kevésbé bővült a globális számítógéppiac
- HP: lassan tér magához a számítógép-piac
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.