Növekedtek az e-kereskedelemmel kapcsolatos panaszok
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az Európai Online Piactér: Fogyasztói Panaszok 2008-2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről.
A 29 Európai Fogyasztók Központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia web kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.
A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is meglepő módon a globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett.
Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén - írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat.
A tanulmánynak rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozási hiányos - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- OVI: napi 3 millió letöltés a Nokia webáruházában
- Új internetes vizuálisszoftver-áruház nyílt
- Az év internetes kereskedőjét keresik
- Chrome-ból elérhető webáruházat nyit a Google
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Jön az orosz eBay
- Működőképes az önkéntes fizetési modell
- Elindult a Vodafone Online Shop
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.