Az analóg média alkonya - A Sony bezár egy CD gyárat
Egyelőre nincs szó azért arról, hogy a Sony taljesen leszámolna a CD-vel, a cég bejelentése szerint a gyártást Indianaba helyezik át. Lisa Gephardt, a Sony szóvivője elmondta, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben és a fizikális média ipar kihívásainak tükrében, a Sony mindent megtesz annak érdekében, hogy csökkentse a beszerzési lánc költségeit, és versenyképes maradjon.
A lemez gyártóknak a CD igazi ajándék volt. Nem csak újra ki lehetett adni a régi felvételeket, de átmenetileg meggátolta az illegális másolatok terjedését.
A digitális zene és a digitális lejátszók megjelenésével a CD, mint zenei hanghordozó eszköz, egyre inkább háttérbe szorult, ma már szinte csak relikvia.
A gyáregység bezárása egy újabb jele annak, hogy az analóg média napjai meg vannak számlálva. A filmgyáraknak és könyvkiadóknak is szembe kell nézniük termékeik digitalizálásával. A Netflix és az Apple már létrehozták a Web TV-t. A Kindle és az iPad támogatják az e-könyvek terjedését. Az új adatrögzítési mód lehet, hogy nem tartósabb, mint a régi (mint az a 10 mítosz a technológiáról cikkben is olvasható: http://hirek.prim.hu/cikk/80249/ ), de biztos, hogy könnyebben kezelhető.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Acoustica 5.0 build 43
- Négy új Xperia készülék a Sonytól a CES-en
- Bemutatkozik a Sony első okostelefonja – az Xperia S
- Sony Xperia Nyphon – Ericcson nélkül
- Egységes Full-HD 3D szemüvegek
- Csúcs notebook a Sony-tól - VAIO Z
- A Sony biztonsági ellenőrzést végez az LCD televíziókon
- A Sony két modellel lépett be a tábla PC piacra
- BurnAware 3.4 Final
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.