Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
A hatóság gyorsjelentése a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslése szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. – tavaly november végén 2,618 millió előfizetést tartottak nyilván.
Tavaly novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 52,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,3 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 novemberében 524 ezerről 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 830 ezerről 848 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az októberi 20,2 százalékról 20,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése novemberben az előző havi 32,1 százalékról 32,4 százalékra nőtt.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,7 százalékos, novemberben 47,1 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az októberi 29,5 százalék után november végén 29,4 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,3 százalékról 25,9 százalékra nőtt, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része a tizenegyedik hónapban 24,9 százalékon stagnált - közölte az NMHH.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le.
A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly novemberben 1,757 millióról 1,770 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest alig változott, mintegy 1,233 millió maradt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 537 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékon maradt, míg a DIGI-é 15,9-ről 16,4 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az októberi 45,2 százalékról 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7 százalékról 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8 százalékra csökkent - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Feljövőben a digitális videótárak
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Bejeződött a digitális átállás Franciaországban
- Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
- Januárban 1,45 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az LG töretlenül hisz a 3D-ben, ezt januárban is megmutatja
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kincsek a fiókban: Hogyan hasznosítsuk újra régi készülékeinket?
A MediaMarkt megbízásából készült friss, országos kutatás szerint aggasztó mértékben gyűlnek a használaton kívüli elektronikai eszközök a magyar otthonokban. Bár a legtöbben csak 4-5 évente (vagy még ritkábban) cserélik le mobiltelefonjukat (68%), a lecserélt, de működő készülékek több mint fele (54%) egyszerűen a fiók mélyén végzi.
HONOR 400 Lite: Az ideális útitárs a tavaszi kalandokhoz
A tavasz a kalandok ideje – legyen szó városnézésről, tengerparti pihenésről vagy hegyi túrázásról, ilyenkor minden útnak megvan a maga varázsa. Mi lenne, ha egy okostelefon nemcsak elkísérne, hanem aktívan segítene is a felfedezésben? A vadonatúj HONOR 400 Lite éppen ezt nyújtja: strapabíró kialakítás, fejlett mesterséges intelligencia, és egy külön AI-kamera gomb, amely minden kalandban igazi asszisztenssé teszi a készüléket.
Megörökített pillanatok, megosztott élmények – HONOR 400 Lite
A HONOR 400 Lite telefon azoknak készült, akik intenzíven élik az életüket, és nem félnek rögzíteni a legfontosabb pillanatokat. Ők a valódi vibe shaperek – azok, akik nemcsak jelen vannak, hanem formálják is a pillanatot. Most pedig elindítjuk új közösségi videónkat is, amely látványosan mutatja be a HONOR 400 Lite forradalmi AI kameragombját és az okos AI Capture funkciót.
Mobilnet nélkül maradt a barátod? Segíts neki egy gigával!
Ünnepek, hosszú hétvégék és családi összejövetelek után sokan tapasztalják, hogy az adatkeret nem mindig tart ki a megnövekedett online jelenlét mellett. Legyen szó húsvéti videóhívásokról, közös filmnézésről vagy éppen navigációról, könnyen előfordulhat, hogy valaki pont a legrosszabbkor marad internet nélkül.
58 ezer felújított mobil, 4 millió kilóval kevesebb szén-dioxid – ezt tette a Rejoy a bolygóért
A Föld napja alkalmából a Rejoy.hu összegzést készített arról, milyen környezeti hatása volt az elmúlt két és fél évben végzett tevékenységének Magyarországon. A francia ADEME környezetvédelmi ügynökség adataira alapozott becslés szerint a vállalat mintegy 4 millió kilogramm szén-dioxid kibocsátását segített megelőzni azzal, hogy új készülékek helyett felújított eszközöket kínált vásárlóinak.