Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
A 2010-es negyedik negyedévben az eBay értékesítési árbevétele 5 százalékkal 2,5 milliárd dollárra emelkedett, éves értékesítési árbevétele pedig elérte a 9,2 milliárd dollárt. A portálon eladott cikkek száma a negyedik negyedévben tíz százalékkal emelkedett a 2009-es negyedik negyedévihez képest.
Az idei évre 10,3-10,6 milliárd dolláros értékesítési árbevételt vár az eBay. Nyeresége pedig az árbevétel várt 15 százalékos növekedésénél nagyobb mértékben emelkedik majd.
A tavalyi utolsó negyedévben és az egész évben azonban csökkent a nyeresége: a negyedik negyedéves 59 százalékkal 559 millió dollárra, az éves pedig 25 százalékkal 1,8 milliárd dollárra. Igaz, a 2009-es bázis értékek magasak, mivel az eBay ekkor adta el internetes telefon szolgáltató érdekeltsége, a Skype többségi részesedését.
Az eBay bevételi forrásai az internetes értékesítési portál mellett a PayPal fizetés bonyolító szolgáltatással is bővültek tavaly. Az internetes számlakiegyenlítési lehetőségek igénybe vétele rohamosan emelkedik. Tavaly 94,4 millióra emelkedett a PayPal által kezelt fizetési számlák száma, havi egymilliós növekedési átlaggal. A PayPal ügyfelei nem csak eBay vásárlásaikat egyenlíthetik ki a szolgáltatással, de más online üzletekkel szembeni fizetési kötelezettségeiket is. Az eBay díjat számol fel a fizetések lebonyolításáért.
Az eBay bővítette divatcikk kereskedelmi üzletágát. Decemberben vásárolta meg a német brands4friends online vásárlási klubot. A platform tagjai számára korlátozott számban gyártott márkacikkek vásárlását teszi lehetővé. A németek a harmadik legnagyobb áruforgalmat bonyolítják le az eBay portálon az amerikaiak és a britek után.
Az eBay kiskereskedelmi értékesítési platformjának profiljában az aukciók és a használt cikkek mellett növelni tervezi a fix áras értékesítések, az üzleti értékesítések és az új árucikkek részarányát és ezzel közvetlen konkurenciát kíván támasztani az amazon.com kiskereskedelmi portálnak.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.