A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 21. 09:36

A vártnál gyengébb eredményekről számolt be csütörtökön a Sony Ericsson, a mobiltelefonokat gyártó japán-svéd vegyesvállalat a tavalyi utolsó negyedévben kevesebb készüléket adott el, mint egy évvel korábban, és csökkent a készülékek értékesítési ára is.

A karácsonyi szezon miatt kulcsfontosságú október-decemberi időszakban összesen 11,2 millió Sony Ericsson telefon kelt el világszerte, a 2009 negyedik negyedévi 14,6 millió után. Az átlagos értékesítési ár 136 euróra csökkent az előző évi 154 euróról. A forgalom így 1,53 milliárd euróra esett az előző évi 1,75 milliárdról, és elmaradt az előző negyedévi 1,6 milliárdtól is. Elemzők 1,82 milliárd euróra számítottak.

 Az adózás előtti nyereség 35 millió euró volt, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 79,7 millió euróval.

 A társaság az optimálistól elmaradó modellkínálatnak, a gyártók közti árversenynek és a kedvezőtlen árfolyamhatásoknak tulajdonítja a vártnál gyengébb eredményeket. Ugyanakkor a cég közleményében hangsúlyozza, hogy közel két évig tartó veszteségsorozatot követően már rendre a negyedik negyedévet zárták nyereséggel. Az adózás után profit 8 millió euró volt 2010 utolsó három hónapjában, szemben az előző évi 167 milliós veszteséggel. 2010 így mégiscsak "a fordulat éve volt" Bert Nordberg, az idén 10 éves konszern vezetője szerint.
 

Kulcsszavak: +céginfo Sony Ericsson

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01