Leáldozóban plasztik a hitelkártya, feljövőben a mobilos fizetés

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 27. 09:44

Az okostelefonok fejlődése következtében a plasztik hitelkártya hamarosan ugyanolyan elavult lesz Amerikában, mint a bakelitlemez, a digitális fizetés területén a radikális átrendeződés már 2011-ben elkezdődik - jelentette a CNNMoney.

Az iPhone-, Droid- és BlackBerry- tulajdonosok már ma is tudnak készülékeik segítésével hot dogot venni a focipályákon, vagy fizetni a Starbucks kávézólánc üzleteiben, de az év végére a várható, a szolgáltatók által előre jelzett sokmilliós eladásoknak köszönhetően erősen fellendül a mobiltelefonos vásárlások száma.

 Az Egyesült Államokban a mobiltelefonnal végrehajtott számlakiegyenlítések és átutalások értéke 2015-re eléri a 215 milliárd dollárt, ezen belül a közvetlenül telefon történő fizetés értéke eléri a 22 milliárd dollárt - állítja az Aite Group felmérése. Tavaly e két tranzakciótípusnál az első esetben a vonatkozó adat 16 milliárd dollár volt, a másikban pedig még csak nem is volt mérhető.

 "Határozottan hiszem, hogy a mobilpénztárca végeredményben átveszi plasztikkártya helyét" - jelentette ki Jane Cloninger, az Edgaer Dunn & Co. pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott cég igazgatója.

 A kontaktmentes mobil fizetéssel jelenleg olyan óriáscégek foglalkoznak, mint a Visa, a MasterCard, a Google, a Bank of America, Citibank és a U.S. bank. Több közülük azt tervezi, hogy a rendszert még az idén bevezeti.

 Az AT&T, a T-Mobile és a Verizon telekommunikációs gigásztrió a Discover és a Barclays bankkal összefogva novemberben létrehozta az Isis nevű céget, hogy konkurenciát teremtsen a hitelkártya-vállalatoknak.

 Az Isis egyszerre több kártya szolgáltatásait egyesíti, s lehetővé teszi a felhasználó számára számláinak kezelését, valamint kuponok és törzsvásárlói pontok fogadását. Középtávon a szolgáltatás helyettesítheti majd a biztosítási kártyát, a jogosítványt és gyakorlatilag az egész irattárcát.
 

Kulcsszavak: bankkártya mobilszolg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról

A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.

2024. június 24. 14:58

A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak

Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át. 

2024. június 24. 13:01

Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki

2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség. 

2024. június 24. 09:55

Csökken a magyar vállalkozások száma, a MI pedig alig várja, hogy ezen lendítsen

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából. 

2024. június 23. 13:54

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást okozhat, hogy az időjárásfüggő naperőműveket hogyan integrálják költséghatékonyan rendszereikbe. 

2024. június 23. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02