Leáldozóban plasztik a hitelkártya, feljövőben a mobilos fizetés
Az iPhone-, Droid- és BlackBerry- tulajdonosok már ma is tudnak készülékeik segítésével hot dogot venni a focipályákon, vagy fizetni a Starbucks kávézólánc üzleteiben, de az év végére a várható, a szolgáltatók által előre jelzett sokmilliós eladásoknak köszönhetően erősen fellendül a mobiltelefonos vásárlások száma.
Az Egyesült Államokban a mobiltelefonnal végrehajtott számlakiegyenlítések és átutalások értéke 2015-re eléri a 215 milliárd dollárt, ezen belül a közvetlenül telefon történő fizetés értéke eléri a 22 milliárd dollárt - állítja az Aite Group felmérése. Tavaly e két tranzakciótípusnál az első esetben a vonatkozó adat 16 milliárd dollár volt, a másikban pedig még csak nem is volt mérhető.
"Határozottan hiszem, hogy a mobilpénztárca végeredményben átveszi plasztikkártya helyét" - jelentette ki Jane Cloninger, az Edgaer Dunn & Co. pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott cég igazgatója.
A kontaktmentes mobil fizetéssel jelenleg olyan óriáscégek foglalkoznak, mint a Visa, a MasterCard, a Google, a Bank of America, Citibank és a U.S. bank. Több közülük azt tervezi, hogy a rendszert még az idén bevezeti.
Az AT&T, a T-Mobile és a Verizon telekommunikációs gigásztrió a Discover és a Barclays bankkal összefogva novemberben létrehozta az Isis nevű céget, hogy konkurenciát teremtsen a hitelkártya-vállalatoknak.
Az Isis egyszerre több kártya szolgáltatásait egyesíti, s lehetővé teszi a felhasználó számára számláinak kezelését, valamint kuponok és törzsvásárlói pontok fogadását. Középtávon a szolgáltatás helyettesítheti majd a biztosítási kártyát, a jogosítványt és gyakorlatilag az egész irattárcát.
Kapcsolódó cikkek
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Márciusban indul a Tesco Mobile
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- A vak emberek sms-írását megkönnyítő okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Jóváhagyta az Európai Parlament a frekvenciákat felszabadító uniós szabályokat
- Mobilfejlesztések a MultiSoftnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.