Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
Az üzlet keretében a NEC 175 millió dollár értékben Lenovo részvényeket is kap. A felek létrehoznak egy hollandiai bejegyzésű vállalatot is Lenovo NEC Holdings B.V. néven. A NEC a japán számítógép piac mintegy ötödét tudhatja magáénak, míg a Lenovo 5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
A Lenovo és a NEC közös vállalat az első japán és kínai vállalatok között létesült jelentős nagyságrendű együttműködés az informatikai és számítástechnikai iparban. Elemzők szerint az együttműködés gyökeresen befolyásolja majd az elektronikai és számítástechnikai iparban tevékenykedő vállalatok üzleti stratégiáját.
A japán Nikkei gazdasági napilap már január 21-én megszellőztette a két vállalat szándékát, melynek kommentálásától akkor mindkét cég szóvivője elzárkózott. A Nikkei adatai szerint a Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött. A NEC világpiaci részesedése nem éri el az egy százalékot.
A NEC a várakozásoknál nagyobb veszteséget jelentett az október-decemberi negyedévre: nettó vesztesége 26,5 milliárd jenre duzzadt az előző évi 9,6 milliárd veszteségről. A folyó, márciusban záró pénzügyi évre azonban a NEC pozitív eredményt, 15 milliárd jen nyereséget jelez előre.
Kapcsolódó cikkek
- Felülmúlták a várakozásokat a Lenovo harmadik negyedévi eredményei - lemondott az elnök
- A Lenovo elektronikai nagykereskedőt vesz
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Új üzemet avatott a Flextronics Sárváron
- Visszavásárolja mobil-üzletágát a Lenovo
- Veszteséggel zárta üzleti évét a Lenovo
- Egyesül a NEC Electronics és Renesas félvezető áramkör gyártó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.