A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
A Német Lapkiadók Országos Szövetsége (BDZV) rendkívüli ülést kíván összehívni, hogy az online lapok közösen léphessenek fel az Apple ellen. Az Apple március 31-ig adott határidőt az online tartalomárusok számára, hogy elszámolásukat az Apple App Store számlázási rendjéhez igazítsák. Az Apple döntésének hátterében az áll, hogy az Apple nem csak az alkalmazások árából szeretné a maga 30 százalékos részét megkapni, hanem minden AppStore álta generált kerskedelmi forgalom nyereségéből is, beleértve azt is, ahol az alkalmazás ingyenes, de utána a az alkalmazás révén szolgáltatásokat fizetnek ki. (Ld. még korábbi hírünk, a Sony alkalmazásának kiutasításáról.)
Azonban nem csak anyagi, hanem koncepcionális ellenvetései is vannak a kiadóknak. Ha teljesítik az Apple elvárását, akkor az előfizetőik nem az ő, hanem az Apple ügyfelei lesznek, ráadásul úgy, hogy esetleg az adatokhoz sem férhetnek hozzá.
A gondot egyelőre csak az alkalmazások jelentik, a weboldalak mobilra optimalizált változatához az Apple-nek még akkor sincs semmi köze, ha az éppen iPhone-on vagy iPad-en jelenik meg. Ugyanakkor az olvasói szokások és az internet - főleg a mobil telefonokon és a tableteken - egyre inkább az alkalmazások irányába megy el. A lapkiadók szövetsége egy január 21-i TNS-felmérésre felmérésre hivatkozik, amelyben a tablettulajdonosok 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy híralkalamazásokat tölt le palatáblájára, és inkább így tájékozódik, semmint a böngésző segítségével. A megkérdezettek harmada ráadásul elfogadja azt is, hogy ezért fizetni kell. A képet az teszi teljessé, a 2000-3000 Euro közötti bevétellel rendelkező háztartások 47 százalék készül tabletvásárlásra, vagyis egy folyamatosan és erőteljesen növekbő piaci szegmensről van szó.
Kapcsolódó cikkek
- The Daily Mirror
- Naponta a Napiról
- The Daily: az újság és az online között félúton
- Az Apple meg akarja akadályozni, hogy az AppStore alkalmazásai máshol kereskedjenek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- Mobil alkalmazásfejlesztőket toboroz a Google
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.