Kutatás indul az üzleti intelligencia hazai gyakorlatáról
![](/download/viewattach/80853/1/40/258330-489229573.jpg)
Az üzleti intelligencia természetesen Magyarországon is a fontos vállalati prioritások közé tartozik, egyre nagyobb részt kihasítva a cégek IT költségvetéséből. Az idén indított BI-TREK kutatás azt vizsgálja, hogy a hazai informatikai gyakorlatban melyek a legfontosabb fejlődési irányok, a globális trendek nálunk hogyan jelennek meg.
„A nyugat-európai és amerikai alkalmazási gyakorlatot és a szállító cégek termékstratégiáját figyelve jó néhány domináns trend azonosítható az üzleti intelligencia területén. Ilyen például a vállalati információkat az okostelefonok és táblaszámítógépek segítségével bárhonnak elérhetővé tévő mobil BI eszközök növekvő népszerűsége vagy a költséghatékonyságot és rugalmas skálázhatóságot ígérő felhőalapú, szoftverszolgáltatásként kínált analitikus platformok megjelenése. De említhetnénk az önkiszolgáló BI alkalmazásokat is, amelyek lehetővé teszik az üzleti felhasználóknak, hogy informatikai segítség nélkül, önállóan készítsék el jelentéseiket és elemzéseiket” – mondta Arató Bence, a kutatást készítő BI Consulting ügyvezetője.
„A magyar cégek helyzete, problémái és lehetőségei azonban jelentős eltérnek a nyugati példáktól. Kutatásunkkal azt szeretnénk felmérni, hogy a hazai szakemberek mit gondolnak ezekről a trendekről, mennyire gondolják azokat itthon is fontosnak és hasznosíthatónak, és milyen rövid és hosszú távú terveik vannak üzleti intelligencia rendszereik fejlesztésére.”
A februárban záruló BI-TREK adatfelvétele egy publikus online kérdőív segítségével történik, amely a kutatas.bi.hu weboldalon tölthető ki. A felmérésben résztvevők megkapják a kutatási eredmények összefoglalóját, így első kézből tájékozódhatnak a hazai szakmai közösség véleményéről.
Kapcsolódó cikkek
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Mobil BI, közösségi médiaelemzés - új területek az üzleti analitikában
- A közép-kelet-európai régióban terjeszkedik a Bisnode Csoport
- A SAS nagy előnnyel vezeti a fejlett analitikai eszközök piacát
- Jubiláló üzleti roadshow
- Pesszimizmusban a legjobbak vagyunk
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Félmillió játékkonzol a magyarok kezében
- Idén 3 milliárd forintot közelíthet a webes kuponoldalak forgalma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.