A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében

forrás Prim Online, 2011. július 17. 12:48

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. A legutóbbi Ipsos F&F - fiatal felnőttek körében készült - kutatás két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

Egy 15-25 évesek körében végezett országos kutatás során összesen 600 fiatalt kérdeztek meg. A 2011 első negyedévében lezajló személyes felmérés két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Tízből kilenc fiatal ismeri az OTP, K&H, Erste és Raiffeisen Bankot. A fiatalok több mint 60%-a ismeri a Budapest Bankot, a CIB Bankot, a Citibankot, az MKB-t és az UniCredit Bankot.

A négy legismertebb bank (OTP, K&H, Erste, Raiffeisen) számít a legnépszerűbbnek és a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtónak is. A 15-25 éves korosztály szerint a K&H a leginkább fiatalos bank. Míg a 15-19 évesek az OTP Bankot tartják a legmodernebbnek, addig a 20-25 évesek szerint ez a jelző a K&H Bankra illik leginkább. Bár az OTP Bank első helyen szerepel a fent említettek mellett egyediségben és megbízhatóságban is, ennek a pénzintézetnek a szolgáltatásait tartják a legdrágábbnak a többi bankkal szemben.

A megkérdezett fiatalok több mint fele rendelkezik folyószámlával. Az OTP Banknál a 15-19 évesek közül majdnem minden ötödiknek, a 20-25 évesek között minden harmadiknak van folyószámlája.

Amikor felsorolt mobiltelefon-márkák közül kellett választani, a legismertebbnek a Nokia, a Samsung és a Sony bizonyult, ezeket 10-ből 9 fiatal biztosan ismeri. Amikor a márkák felsorolása nélkül kérdezték a véleményüket, a válaszadók felének a Nokia jutott legelőször eszébe; ezt követte a Samsung és az LG. Érdekes, hogy míg a Nokiát elsőként említők között jelentősen több volt a férfi, addig a Samsungot jellemzőbben inkább nők nevesítették elsőként.

Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. Mindemellett azt gondolják róla, hogy magas minőségű, megéri az árát és nekik való.

Fiatalosságban és modernitásban az iPhone és a Nokia fej fej mellett végeztek, ám az iPhone-t a fiatalok 40%-a túl drágának tartja, ennyit nem adnának ki egy „mobilért”.

A megkérdezett fiatalok 93%-a rendelkezik mobiltelefonnal. Kétötödüknek van Nokia készüléke, amit sorban a Samsung (22%) és a Sony (13%) követ. A Samsung telefonnal rendelkezők körében magasabb arányban vannak a nők.

Kulcsszavak: Nokia trend felmérés bank

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55