GfK: a digitális eszközöket használók fogyasztói szokásai eltérőek
Eszerint alapvető fogyasztói szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi el használni az internetet. Az információkereséstől a valós vásárlási tevékenységen át a fogyasztói tapasztalatok széleskörű megosztásáig átalakulhat a fogyasztói viselkedés folyamata. A "digitális fogyasztó" másképpen dönt, akár fogyasztási cikkeket vásárol, akár szolgáltatásokat vesz igénybe.
A GfK Hungária témában végzett legfrissebb kutatásainak eredményei szerint jelenleg Magyarországon a 15 évesnél idősebb lakosság mintegy 58 százaléka rendelkezik internet kapcsolattal és mintegy 49 százaléka tekinthető rendszeres internet használónak. Ezzel az adattal Magyarország az európai középmezőnyben található, nagyjából azonos szinten a többi visegrádi országgal, illetve például Spanyolországgal és Olaszországgal.
Az úgynevezett digitálisan érintett fogyasztókat alapvetően a 18-49 éves korosztályban vizsgálja a GfK. Ez a korosztály a legbefogadóbb a technológiai újdonságok, illetve a legújabb fogyasztói trendek iránt. A legfrissebb mérések szerint mintegy 2,7 millió fő tekinthető a vizsgált célcsoport tagjának.
A GfK szerint ez a célcsoport már messze nem csak az íróasztal mellett internetezik. Közel ugyanannyian használnak hordozható számítógépet, mint ahányan asztali PC-t és közel harmaduk már a mobiltelefonján is kihasználja a világháló elérését biztosító funkciókat.
Az internethasználat ma már nem csak a böngészésről szól. Természetesen a digitálisan érintett fogyasztó számára az internet a fő tájékozódási forma, de emellett sok más célra is szívesen használja a világhálót. Szinte mindenki használ közösségi oldalakat ismerősökkel való kapcsolattartásra és szintén magas az aránya azoknak is, akik fogyasztói preferenciáikat is kifejezik ezeken az oldalakon.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Vidéken egyre többet szól a rádió
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Napi 20 percet interneteznek a mobilosok
- A netezők ötöde naponta bejelentkezik egy közösségi oldalra
- A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon
- Szentendre a leginkább e-aktív magyarországi település
- Személyre szabott orvosi konzultáció tévékészüléken keresztül?
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- 2008-as toplisták Business Online módra: Felmérések, előrejelzések
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.