Megháromszorozta nyereségét a Dell

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 17. 09:01

Az egy évvel korábbihoz képest csaknem megháromszorozta adózott nyereségét a Dell a tavalyi utolsó negyedévben, a számítógépgyártó társaság főként az ázsiai fellendülésből és a vállalati informatikai fejlesztésekből profitált.

Az amerikai cég nyeresége 927 millió dollárra nőtt 2010 utolsó három hónapjában az előző évi 334 dollárról. Az árbevétel 5 százalékkal 15,7 milliárd dollárra nőtt.

Ázsiában 17 százalékkal nagyobb bevételt értek el, mint egy évvel korábban. Elsősorban Kínában és Indiában ment jól az üzlet. A világ többi térségében együttvéve viszont csupán 3 százalékos volt a növekedés a Dell helyi idő szerint kedden megjelent beszámolója szerint.

A bevétel elsősorban a válság miatt leállított, majd a krízis enyhülésével újra megindult vállalati technológiai fejlesztések révén nőtt. A számítógép-értékesítésből származó bevétel 4 százalékkal, a szervereladásokból származó bevétel 16 százalékkal nőtt a válságos 2009 utolsó három hónapjához képest.

A szolgáltatásokat nyújtó üzletág sikerei is segítették a céget. A például szerverüzemeltetéssel, vagy teljes vállalati informatikai eszközparkok üzemeltetésével, karbantartásával foglalkozó üzletág fejlesztését a nagy rivális Hewlett-Packard és az IBM már korábban elkezdte, míg a Dell sokáig ragaszkodott a klasszikus felálláshoz, az eszközök - a hardver - gyártására és értékesítésére koncentráló üzleti modellhez.

A váltást jelzi, hogy a tavalyi utolsó negyedévben a Dell ügyfeleinek csupán az egyötöde volt magánszemély, a döntő többség vállalat vagy valamilyen közület volt.

Kulcsszavak: +mérleg Dell

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01