Közel 10 százalékos árbevétel-növekedés a 77 Elektronika Kft.-nél
Közel 10 százalékkal, 9,3 milliárd forintra nőtt a száz százalékban hazai tulajdonú high-tech vállalkozás, a 77 Elektronika Kft. árbevétele 2010-ben. Az idén 25 éves családi cég saját fejlesztésű és gyártású orvosdiagnosztikai eszközeit a világ 72 országába exportálja, a tavalyi évben Kínában és a dél-amerikai kontinensen érték el a legnagyobb áttörést.
Az előzetes, nem auditált adatok alapján 2010-ben mintegy 800 millió forintos, közel 10 százalékos árbevétel-növekedést ért el a 77 Elektronika Kft. A magyarországi vércukormérő-piacon vezető szerepet betöltő cég belföldi és export forgalmát egyaránt növelni tudta az előző évhez képest, összesen több mint 9,3 milliárd forintos árbevételt érve el.
Tavaly, főként a külföldi eladásoknak köszönhetően a 2010-ben Magyar Termék Nagydíjat és a Leginnovatívabb Termék Díját is elnyerő vizeletlaboratórium-rendszer bizonyult a legsikeresebb saját fejlesztésű eszköznek, de a hazai piacon, a vércukormérők tekintetében is majd 10 százalékos növekedést könyvelhetett el a vállalat.
Kapcsolódó cikkek
- Válság alatt is növekedett az ACE Telecom
- Kiemelt helye van Magyarországnak a Samsung világában
- A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől
- Obama látogatása az Intelnél
- Pozsonyban lesz a Deutsche Telekom új szolgáltatási központja
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Távozik a Deutsche Telekomtól a külföldi tevékenység vezetője
- Növekvő EBIT és profit az IFS-nél
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.