Európai díjat nyert az iziSHOP eTicket elektronikus közlekedési jegyrendszer
Európa egyik legrangosabb infokommunikációs díját, a European Seal of e-Excellence arany plakettját nyerte a Hedz Magyarország Kft. az általa kifejlesztett iziSHOP eTicket új generációs elektronikus jegyrendszer megoldásáért.
A hírt a közlemény szerint a hannoveri CeBIT első napján megrendezésre kerülő díjátadó gálán jelentették be. A díjat az európai országok által delegált nemzetközi zsűri három kategóriában ítéli oda azoknak a vállalatoknak, amelyek folyamatosan kiváló eredményeket képesek felmutatni iparágukban, és ezzel európai minőségű termékeket és szolgáltatási portfóliót hoznak létre.
A Hedz Kft. sajátságos mobil és internetes fizetési alkalmazások fejlesztésére szakosodott szoftvertechnológiai cég. A jegyrendszer fő újdonsága a központi adattárolási model és mobil internet technológiák sajátságos kombinációjában rejlik. Az iziSHOP eTicket megoldás Fejes Sándor, a Hedz Kft. ügyvezető igazgatója szerint új perspektívákat nyithat a közösségi közlekedés számára a valódi utasbarát jegyértékesítési szolgáltatások kialakítására.
A már számos üzleti díj mellett 2009-ben a legrangosabb hazai Magyar Innovációs Nagydíj Különdíját is megnyerő iziSHOP eTicket szolgáltatásaival nincs szükség többé pénztári sorban állásra, mivel az utasok a jegyeket és bérleteket a hagyományos jegypénztárak mellett mobiltelefonokon és az interneten is megvásárolhatják. A jegyeket be lehet mutatni a mobiltelefonok képernyőjén, de használni lehet erre a meglévő igazolványokat is, például a diákigazolványt, a lakcímkártyát, sőt alkalmas lehet majd erre a hamarosan bevezetendő egységes állampolgári kártya is.
Magyarország első ilyen, egyelőre még csak mobiltelefonokon működő szolgáltatása 2009-ben indult el a pécsi városi közlekedésben. Az új megoldás kiépítésével azonban a mobilokat vagy igazolványokat bármilyen utazási eszközön használni lehet majd: egyik városban például helyi bérletként, máshol napijegyként, a vasúton pedig vonatjegyként.
A Hedz szerint az új szisztéma a hagyományos közlekedéskártyás rendszerekkel szemben nyílt, jóval gyorsabban és szélesebb körben bevezethető, könnyebb hozzáférhetőséget biztosít felhasználóinak, és a közlekedéskártyás rendszerek költségeinek töredékébe kerül.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar valóságjáték a CeBit platinadíjasai között
- CeBIT: Angela Merkel és Recep Tayyip Erdogan megnyitották a világ legnagyobb szakkiállítását
- A nagy nevek is visszatérnek a hannoveri CeBIT-re
- CeBIT: az SAP is a mobil felé fordul
- A török miniszterelnök nyitja meg - Angela Merkel társaságában - február 28-án a CeBIT-et
- CeBIT 2010 - 3,7 százalékkal több látogató
- CeBIT 2010 - Háromdimenziós képmegjelenítés: túl sok a lehetőség
- CeBIT 2010: Első Sapphire netbook Atom N450 CPU-val
- CeBIT 2010: Két új Asus minden egyben PC
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.