Nyitrai: új üzleti modell kell az audiovizuális tartalmakra
Az audiovizuális tartalmakkal kapcsolatban a jövőben nem szabad szembeállítani a fogyasztót és az alkotót, s új üzleti modellre van szükség ezen a területen - fejtette ki Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára egy kedden kezdődött kétnapos szakértői konferencián.
Az audiovizuális ipar jövőjéről április 19-én és 20-án tartott konferencián Budapesten Nyitrai Zsolt, aki egyben az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energia Tanács távközlési formációjának elnöke is, kifejtette: az audiovizuális tartalmak kapcsán új megoldásokat kell találni, hiszen az elvégzett munkáért fizetni kell. Ez az európai piacgazdaság erkölcsileg legmesszemenőbben méltányolható vastörvénye. A fogyasztó és alkotó szembeállítása nem vezet sehová, olyan zsákutca, amelyikben senki nem érezné jól magát - fogalmazott.
Hozzátette: párbeszédre és konszenzusra más területeken is szükség van, fel kell oldani a látszólagos érdekellentétet a tartalmakat előállító és az azok megjelenítésére képes fejlesztők között. A két félnek látszólag komoly érdekellentéte van, de az érdekeik tulajdonképpen közösek. Nevezetesen, hogy minél modernebb módon, minél több fogyasztó számára elérhetővé szeretnék tenni az alkotásokat. Párbeszédet kell biztosítani ahhoz, hogy sikerüljön megtalálni a konszenzusos megoldásokat, amelyek aztán minden igénynek megfelelően rendezik az említett kérdéseket - hívta fel a figyelmet az államtitkár. Antti Ilmari Peltomäki, az Európai Bizottság Információstársadalmi és Médiaügyi Főigazgatóságának főigazgató-helyettese emlékeztetett arra, hogy az audiovizuális iparág kapcsán nagyon sok változásnak lehetünk a tanúi az utóbbi időben. Annak idején a televízióban nem volt sok választék, ma viszont 24 órában elérhető a televízió és az internet, s a társas oldalak is működnek. Ez megmutatja azt is, hogy mire számíthatunk ezen a téren a jövőben - hívta fel a figyelmet a főigazgató-helyettes, aki szerint a két kulcsszó a digitalizálás és a konvergencia. Hiszen gyakorlatilag bármit, bármikor, bárhol, tetszőleges eszközön el lehet majd érni.
Kifejtette: műszaki oldalon azon dolgoznak, hogy intuitív, illetve részletgazdag vizuális élményekben részesítsék a fogyasztókat. Az Európai Unió televíziós csatornáinak száma 274-ről 414-re nőtt néhány év alatt és a 3D-s mozi valósággá vált immár mindenki számára.
A főigazgató-helyettes beszélt az Európai Unió fő kezdeményezéseiről is az audiovizuális tartalmak terén. A 2020-as stratégia "zászlóshajója" a Digitális Agenda, ami részben az infokommunikáció, illetve a digitális média jövőjéről szól. Az erre vonatkozó szakmapolitikai dokumentumot 2010 májusában fogadta el az Európai Bizottság. A szabályozási reform kapcsán kifejtette: az audiovizuális, illetve a médiaszolgáltatásokról szóló uniós irányelv megadta az alapvetéseket ezen a területen. Sikerült tisztázni a televíziós hirdetések szabályait a kiskorúak, illetve a gyűlöletkeltés kapcsán, továbbá az adott származási ország szabályainak a kötelező betartását. Fontos elveket sikerült bevezetni a független szabályozó hatóságok tekintetében is. Felhívta a figyelmet arra, hogy még a magyar soros elnökség idején megszervezik a digitális közgyűlést június 16-17-én Brüsszelben. Ezen a tagállamok, az intézmények, a polgárok, illetve az ágazat képviselői vesznek részt és a jövőről, a kihívásokról beszélnek majd.
Kapcsolódó cikkek
- Adatátviteli fejlesztést hajt végre az Invitel Szegeden
- Sok gyermek nem alkalmazza az adatvédelmi lehetőségeket a közösségi portálokon
- Április 16 - Lemezboltok napja
- Horváth Dávid marad a NetMiniszterelnök
- Nefmi: megállapodás az elektronikus szavazás kiterjesztéséről
- Egy parányi "elit" közösség írja a twitteres csevegések felét
- Félmilliárdos uniós iskolai informatikai fejlesztés Szabolcsban
- Programajánló és közösségi oldal egyben
- Kelet-Magyarország vezet az okostelefon-használatban
- Tízmillió felhasználót veszített a MySpace egy hónap alatt
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.