Szerepjátékkal szerzett gazdasági ismeretek
Az ELTE Bibó István Szakkollégium idén tizenegyedik alkalommal rendezte meg középiskolai diákok számára az Állampolgári Nevelés Tábort 2011. április 27. és május 1. között. A szakkollégium egyetemi hallgató önkéntesei idén Szilvásváradon látták vendégül a Bibó István nevét viselő iskolákból érkezett negyven diákot.
A táborban sport- és szabadidős programok mellett állampolgári ismereteket tanulhattak a résztvevők, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, egészségmegőrzési és családgazdálkodási területen.
A táborban a fiatalok megismerkedtek a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Programmal (www.csaladikassza.hu), amely magyar családok, háztartások alapvető pénzügyi ismereteit, öngondoskodó képességét bővíti. A diákok a Program szakértői által kidolgozott szerepjáték segítségével tanulhatták meg, hogy hogyan alakult ki és működik a gazdaság, és mi ebben az egyén szerepe. A játékosok a szerepjáték szereplőivel azonosulva birtokba vettek, és fejlesztetek egy frissen alapított kolóniát, a megadott információk alapján életszerű gazdasági döntéseket hoztak, így Seholfölde felvirágoztatásán keresztül játék közben tanultak gazdasági alapismereteket – mondta el Hajna Csongor, a Családi Kasszasikerek Program vezetője. – „Jó volt látni, ahogy a diákok a játékban elmélyülve azonosultak a szereplőkkel, élethelyzetekkel, és közben szinte észrevétlenül egy hagyományos tanóra intenzitásának sokszorosával bővítették ismereteiket. A feladatok megoldása során előadtak egymásnak, érveltek, alkukat kötöttek, megvédték álláspontjaikat, azaz számos olyan készséget fejlesztettek, amelyeknek hasznát veszik későbbi szakmai pályafutásuk során is.”
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- 1 Pbyte-ra nőtt a NIIFI tudományos adattároló szolgáltatásának összkapacitása
- Online tájékoztató a köznevelési törvényről pedagógusoknak
- Az űr- és az autóipar eszközeinek tesztelésére is alkalmas a magyar laboratórium
- IBM szoftvereken tanulhatnak a jövő gazdaságinformatikusai
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Digitális tananyagból képezhetik a sportszakembereket ősztől
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.