Legkevesebb 7,5 millió amerikai kiskamasz használja a Facebookot
Az amerikai Consumer Reports jelentése szerint az Egyesült Államokban összesen 20 millió kiskorú van jelen a népszerű közösségi oldalon, és ötmillióra tehető azoknak a felhasználóknak a száma, akik még tízévesek sincsenek.
A fogyasztói kérdésekkel foglalkozó Consumer Reports megállapította: a családok körében nem mérik fel pontosan, hogy a gyerekek milyen mértékben vannak jelen a közösségi hálón, pedig a Facebook veszélyeket is rejt, többek között zaklatók leselkedhetnek a gyerekekre.
"Úgy tűnik, hogy a tízévesek nagy részének szülei nem tudják, milyen mértékben használják gyerekeik a portált" - fogalmazott Jeff Fox, a folyóirat technológiai igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- Betör a Facebook a bankokba
- A Facebookon is elérhető a honvédség
- Facebook: 3,74-re csökkent a köztes személyek száma
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.
Átszervezéssel erősíti műszaki képzéseit a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem Szenátusa április 28-i ülésén nagy többséggel jóváhagyta a három műszaki tudományi kar átalakítását. A szervezeti változás célja, hogy az egyetem még hatékonyabban reagáljon az ipari szerkezetváltásra, valamint a technológiai és munkaerőpiaci trendekre, az egymással összefüggő mérnöki képzések összehangolása és a korszerű technológiákhoz kapcsolódó tudás erősítése révén.
Mobil vagy netes hívás? – Az NMHH legfrissebb adatai megmutatják a trendeket
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen közzétett mobilpiaci jelentése nemcsak a telekommunikációs előfizetések számát ismerteti, hanem képet ad a különböző eszközökön lebonyolított hívások és a mobilinternet-használat mennyiségi és aránybeli változásairól is. A kutatásokból kiderül, hogy bár a mobilhívások száma stagnál, a mobilinternet-forgalom folyamatosan nő – ennek ellenére telefonálásra továbbra is főként a hagyományos mobilhálózatot használjuk.
Schneider Electric technológiával épült fel Európa egyik legfejlettebb adatközpontja
A Start Campus legújabb, SIN01 jelzésű adatközpontját a kiemelkedő működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság jellemzi. A fejlesztés során a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment- és épületüzemeltetési megoldásait alkalmazták. Emellett a vállalat támogatást nyújtott a Start Campus számára egy 100%-ban megújuló forrásból származó energiára épülő áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégia kialakításában is.
A vállalati rendszerleállások mögött nem csak technikai hibák állnak
Az utóbbi időszak tapasztalatai egyértelművé tették, hogy a vállalati rendszerek kiesése mögött nem kizárólag technikai meghibásodások húzódnak meg. Egyre nyilvánvalóbb, hogy emberi és szervezeti tényezők is jelentős szerepet játszanak ezek kialakulásában. Mégis, a felelősség és a megelőzés terhe sok esetben kizárólag az IT-részlegre hárul – holott az incidensek hatékony kezelése összetett, több szakterület együttműködését igénylő feladat.