Az ingyenes videojátékokra figyelnek a szórakoztatóipari óriások

MTI Sajtóadatbank, 2011. május 23. 08:53

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ingyenes internetes játékok már az olyan nagy szórakoztatóipari óriáscégek figyelmét is felkeltették, mint a Disney vagy az Electronic Arts, miközben ezek a vállalatok a fizetős játékipar eddigi legnagyobb mértékű visszaesésével állnak szemben.

Az Owlient, a Kobojo és a Bigpoint kevésbé ismert, mint a Nintendo, a Sony vagy Microsoft, de világszerte ezek a cégek is több millió játékost mozgatnak meg. A klasszikus videojátékoktól eltérően, amelyeket átlagosan 60 euróért (16 ezer forintért) lehet beszerezni, az internetes  free-to-play" játékokat ingyen lehet elkezdeni, és játék közben fakultatív módon lehet megvásárolni a továbbjutást segítő tárgyakat.

Olivier Issaly, a francia Owlient elnök-vezérigazgatója a párizsi Défense negyedben rendezett második webes játékkonferencián elmondta: évről évre mintegy 70 százalékkal nő a forgalmuk. 2005-ben létrehozott cégének éves bevétele tavaly 5,3 millió euró (1,4 milliárd forint) volt, és ezt az eredményt havi szinten mintegy kétmillió aktív játékossal sikerült elérniük.

Az ingyenes játékok fejlesztési költségei jóval kevesebbe kerülnek, mint a konzolokra gyártott tartalmaké, amelyek dollártízmilliókba kerülhetnek, míg a megtérülésük is bizonytalan.

Ha a játék rossz, az emberek elfordulnak tőle, de nekünk csupán az internetes szerverek költségeit kell kifizetnünk" - mondta Nicolas Gaume, a francia szakmabelieket tömörítő Nemzeti Videojáték Testület elnöke.

Az Owlient-nek már nyert ügye van. Amikor 2005-ben elkezdték, az Ázsiából indult free-to-play játék még alig volt ismert Európában, az Egyesült Államokban pedig még nem létezett. Ez a piac 2007-2008-ban a Facebook robbanásszerű terjedésével gyorsult fel - emlékezett Issaly.

Az ingyenes netes játékok növekedését a gazdasági válság sem állította meg, míg a klasszikus videojátékok megszenvedték ezt az időszakot.

Az elmúlt hónapokban a Disney 536,2 millió dollárért (101 milliárd forintért) vette meg a közösségi portálos játékokra szakosodott Playdomot.

Az ágazat német óriásának tekintett, 185 millió regisztrált játékossal rendelkező Bigpointba két amerikai alapítvány 350 millió dollárt (66 milliárd forintot) akar befektetni.

Az amerikai videojáték-óriás Electronic Arts - amely az Activision Blizzard után a második legnagyobb a világpiacon - ingyenes játékok fejlesztésére szakosodott műhelyt hozott létre Easy Studio néven.

MTI

Kulcsszavak: játék

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01