Japán: e-business mobiltelefonon

Zs. Bán Annamária Zs. Bán Annamária, 2000. május 22. 21:44
Japánban május végére, alig tizenhat hónappal az internetkompatibilis telefonok megjelenése után, már több mint tízmillió készülékről lehet majd internetezni.
A mobilkészülékek japán piacán a böngészővel és e-mail funkciókkal rendelkező telefonok a legkeresettebbek. Piaci elemzők szerint ez segíti majd Japánt abban, hogy utolérje az e-businessben előtte járó USA-t és más államokat. Habár a japán háztartásokban még mindig csak harmadannyi otthoni internet-hozzáférést regisztráltak, mint az USA-ban, az olcsó internetkompatibilis mobiltelefonok emberek millióit csábítják.

Az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója 1999-ben kezdte a mobilinternet-szolgáltatást az i-mode készülékek bevezetésével. Ez egy nagyméretű, folyadékkristály-kijelzős készülék, amelyről speciálisan előkészített webhelyeket és videojátékokat lehet elérni. Az NTT DoCoMo ez idáig több mint 6 millió készüléket adott el - egy időre csökkenteni is kellett a kiszállított készülékek számát, mert a hálózat hirtelen túlterheltté vált.

A CNet információja szerint Japánban a háztartások kb. 11%-a internetezik, míg Amerikában ez a szám 37%. Ennek oka, hogy Japánban jóval alacsonyabb a PC-k száma - állapította meg az Access Media International. A Tokyo University szerint viszont a japán háztartások negyede on-line a mobilinternet-telefonoknak köszönhetően.

Kulcsszavak: NTT mobiltelefon e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36