Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
Közleményében az Európai Unió végrehajtó testülete ugyanakkor közölte, hogy a vizsgált közösségi hálók többsége korosztályuknak megfelelő biztonsági információkkal, útmutatással és/vagy kifejezetten kiskorúaknak szóló oktatóanyagokkal látja el a gyermekeket és fiatalokat, és reagál segítségkérő üzeneteikre.
Neelie Kroes, a bizottság illetékes tagja a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a fiatalok kedvelik az online közösségépítést és rengeteg előnyét látják, a kockázatokkal azonban sokszor nincsenek eléggé tisztában. "A közösségépítő oldalaknak komolyan kell venniük saját szerepüket, mert a gyermekek biztonságáért ők is felelősek" - tette hozzá a holland biztos.
A vizsgálat ezúttal a Skyrock, Xbox Live, YouTube, Dailymotion, Flickr, Habbo Hotel, Stardoll, Windows Live, Yahoo! Pulse hálózatokra vonatkozott. Még nyáron vizsgálták az Arto, a Bebo, a Facebook, a Giovani.it, a Hyves, a Myspace, a Nasza Klasa.pl, a Netlog, a One.lt, a Rate.ee, a SchülerVZ, az IRC Galleria, a Tuenti és a Zap.lu oldalakat, és azok esetében is hiányosnak minősítették a kiskorúak védelmét.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (2. rész)
- Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (1. rész)
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átláthatóbb és zöldebb ellátási lánc: díjjal jutalmazták a Schneider Electric törekvéseit
A Schneider Electric magyarországi Global Supply Chain (GSC) és Engineering to Order (ETO) beszerzési csapatai különdíjban részesültek a Fenntartható Beszerzésért Díj idei átadóján. A vállalat „The Zero Carbon Project” nevű programja keretében a hazai üzemek kiemelt beszállítói átlagosan 50%-kal mérsékelték üvegházhatásúgáz-kibocsátásukat.
E-sport legendák a Hungexpón: indul a T-esport Bajnokság döntője!
November 15-16-án a budapesti Telekom PlayIT Show ad otthont a nemzetközi T-esport Bajnokság döntőjének. A sportág egyik legjelentősebb eseményén a hazai közönség is szurkolhat a magyar játékosoknak. A döntőt a Telekom fejlett hálózati infrastruktúrájának köszönhetően a helyszínen kiemelkedő minőségben lehet követni, és idén először a közvetítést lineáris televízión, a Telekom Good Game pop-up csatornán keresztül is elérhetik az érdeklődők.
Professzionális védőeszközök szabadtéri fotósoknak
A Sony örömmel mutatja be két új kiegészítőjét az Alpha fényképezőgépekhez. Az új kiegészítők teljes körű védelmet nyújtanak, és elsősorban azoknak a profi fotósoknak készültek, akik gyakran dolgoznak kedvezőtlen időjárási körülmények között, vagy nagy távolságokat tesznek meg szuper-telefotó Alpha objektívvel.
Ők formálják a jövő mérnökeit – Átadták a Pécsi Eszter Tanári Díjat
2025. november 11-én tíz, a matematika, fizika, kémia és informatika területén kiemelkedő munkát végző középiskolai tanár részesült a Pécsi Eszter Tanári Díjban, amelyet a BME mellett működő Pro Progressio Alapítvány hozott létre. A díj azoknak a pedagógusoknak szóló elismerés, akik tanítványaikat a műszaki és természettudományos pályák felé irányítják, valamint akiknek diákjai hazai és nemzetközi tanulmányi, illetve szakmai versenyeken is kimagasló eredményeket érnek el.
Megkopott a Black Friday fénye, de a költések tovább nőnek
Az utóbbi években a Black Friday már nem csupán egyetlen napot jelent novemberben, hanem több napig, sőt akár hetekig tartó akciósorozattá vált. A kereskedők folyamatosan kedvezményekkel bombázzák a vásárlókat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé készülnek tudatosan erre az időszakra. A PwC Magyarország 2025-ös karácsonyi kutatása szerint a magyarok mindössze 17%-a tervez előre a Black Friday akciókra, míg 41% inkább a kínálat és a leárazások alapján dönt.

