Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
Amennyiben sikeres lesz a most zajló mobilfrekvencia-pályázat, megnyithatja az utat a nagyarányú hálózatfejlesztés előtt, mely minőségi ugrást hoz a technológiák terén, rövid idő alatt akár 150 százalékosra emelve a jelenlegi 120 százalékos mobilpiaci penetrációt. A változás elkerülhetetlen, hiszen az egyre népszerűbb okoskészülékek olyan mértékű adatforgalmi igényt támasztanak, melyet csak az új beruházások révén lehet majd a jövőben kiszolgálni. A fejlesztéseknek a fogyasztó számára közvetlenül érzékelhető hatásai lehetnek, többek között a korlátok nélküli okoskészülék-használat, az adatforgalomra épülő díjcsomag, az ingyenes telefonálás, valamint az egyre szélesebb közönség számára elérhető okostelefonok és táblagépek.
A hazai távközlési piac komoly fejlődésen megy keresztül, mely az okostelefonok és a táblagépek további terjedésének, illetve a hálózatok várható megújulásának és bővülésének köszönhetően a közeljövőben jelentősen felgyorsulhat. A mobilkészülékek piaci penetrációjának fogalma is átértékelődik: a jelenlegi 120 százalékos arány ellenére komoly növekedési potenciált rejt, és rövid idő alatt akár 150 százalékra emelkedhet, figyelembe véve azt, hogy mobiltelefonjuk mellett egyre többen rendelkeznek majd táblagéppel is, állítja Takács Krisztián, a hazai alternatív távközlési szolgáltató Business Telecom Zrt. (BTel) vezérigazgatója.
Sokak szerint a magyar mobilkészülék- és mobil-előfizetési piac teljesen telített: egy lakosra 1,2 készülék jut, új felhasználói tömegekre nem lehet építeni, a technológiai fejlesztések megtérülése pedig nehezen jelezhető előre. A szolgáltatók közötti piaci versenyt azonban alapvetően nem az új előfizetők megszerzése, sőt, nem is a készülékharc mozgatja, hanem az új lehetőségek és az egyéni fogyasztói igények.
„A fejlődés lehetőségeit nem a piac telítettségének mutatói határozzák meg, hanem a fogyasztók igénye a sokkal jobb minőségre, a nagyobb sebességre, számtalan alkalmazás használatára, illetve az okostelefonok, táblagépek funkcióinak minél jobb kihasználására” – világít rá Takács Krisztián. „A BTel ezeknek a lehetőségeit szeretné jelentősen kiterjeszteni Magyarországon, és részese kíván lenni a piaci fejlődésnek azáltal, hogy a mobilpiacra lép, így a távközlési szolgáltatások teljes spektrumát kínálja országszerte.”
Magyarországon jelenleg rendelkezésre áll egy szabad frekvenciasáv, melynek hasznosítására a hírközlési hatóság nemrég pályázatot írt ki. Az új frekvencia hasznosításával egy új, országos lefedettségű hálózat jöhet létre, mely bővíti az adatátvitelt, és így a fogyasztók jobban kihasználhatják majd okoskészülékeik alkalmazásait. Hazánkban a meglévő hálózatok kapacitása egyelőre határt szab az okos mobilkészülékek elterjedésének. Az új frekvencia felhasználása viszont hozzájárul a távközlési hálózatok megújulásához, és vele a piac átrendeződéséhez, függetlenül attól, hogy lesz-e saját frekvenciával rendelkező új piaci belépő vagy sem.
„Véleményem szerint a piac és a fogyasztók érdekeit egy új, negyedik mobilszolgáltató belépése szolgálná a legjobban, hiszen az újonnan kiépülő hálózat az elérhető legmodernebb technikát, a legmagasabb szolgáltatási minőséget és a legnagyobb adatátviteli sebességet tudná nyújtani” – mutat rá Takács Krisztián. „A minőségi szolgáltatást képviselő, mobilpiacra kilépni készülő BTel számára pedig komoly lehetőség, hogy saját frekvenciával indulhasson el ezen az úton.”
A BTel vezérigazgatója szerint egy új szolgáltató piacra lépése olyan helyzetet teremt, amely rugalmas reagálást, ügyfélbarát megoldásokat, technológiai fejlesztést követel meg minden szolgáltatótól, az előfizetők számára pedig minőségi ugrást jelent, miközben az élénk verseny kordában tudja tartani a díjakat.
A technológiai fejlődés és a fogyasztói igények hatására a távközlési szolgáltatások piaca, még ha fokozatosan is, de mindenképpen átalakul. Az adatforgalom hazai felfutásával a távközlési szolgáltatók egyre inkább érdekeltté válnak abban, hogy az okoskészülékek szinte bárki számára megfizethetőek legyenek.
„Annak ellenére, hogy a magyarok jellemzően sokat telefonálnak, a megszokott, percalapú mobil-előfizetéseket – melyekhez kiegészítő termékként lehet mobilinternetet venni – várhatóan hamarosan felváltják az adatforgalomra épülő csomagok, melyekhez a korlátlan mobiltelefonálás már ingyen jár” – teszi hozzá Takács Krisztián.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Tavaly év végén közel 11,69 millió mobil-előfizető volt hazánkban
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Októberben folytatódott a hazai mobil-előfizetések számának csökkenése
- Kiírták a negyedik mobilszolgáltatóra a tendert
- Márciusban 1 millió 394 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- Frekvenciasávot megnyitó szabályokat fogadott el az EB
- Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
- Leállt a T-Mobile hálózata, máshol nincs fennakadás a szolgáltatásban
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.