Egyre megbízhatóbbak a webshopok
Nem a karácsonyi árukészletek növekedését, hanem a honlapján keresztül elérhető webshopok minőségét, színvonalát tesztelte próbavásárlással az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál. Az eredmények meggyőzőek, egyben megnyugtatóak: a shopok többsége, komolyan véve a kutatás alapján tett év eleji javaslatokat, fejleszti szolgáltatásait. Ezt mutatják az eredmények is: majdnem egyharmadával nőtt az „Olcsóbbat 100% megbízható bolt” elismerést kivívó internetes áruházak száma.
Júliusban kezdődött és szeptemberben ért véget az „Olcsóbbat 100% megbízható bolt” kutatás”. A százegy webshopból végül 72 kapta meg a megbízható bolt címet. A tavaszi felméréshez hasonlóan ismét egy független kutatócég, a SMart Research International tesztelt összesen százegy webshopot, tizenhat fő területen, próbavásárlásokkal. A kutatás három hónapon keresztül zajlott.
A teszt során egyértelműen látszik: vannak gyakorlatilag problémamentesnek tekinthető területek. A kutatásban szereplő webshopok mindegyikében jól működő termékkereső segíti az oldalon való tájékozódást, keresést, s a honlapok nagy többsége megjelenésében színvonalas és bizalomkeltő. Az oldalon feltüntetett termékekről kielégítő és informatív leírások és képek állnak rendelkezésre.
A webshopok többségét nem érheti kritika a kiszállítást illetően sem: a kiválasztott termékek rendben és időben megérkeztek, és az eladók jellemzően a szállítólevélről, számláról sem feledkeztek el.
Azok, akik nem jutottak be a kitüntetettek közé, javarészt a visszaküldött termékek árának visszafizetésén véreztek el: vagy jóval a törvényi határidőn túl, vagy egyáltalán nem fizették vissza a vásárlóknak a termék árát. (Fontos elmondani, hogy a hiba hátterében nagy valószínűséggel nem rosszindulat, hanem adminisztrációs hiba áll, így ezt a boltok nagyobb odafigyeléssel hatékonyan tudnák orvosolni a problémát.) Egyértelműen látszik azonban a javulás az áprilisi kutatással szemben, ami azt bizonyítja, hogy az online üzletek folyamatosan törekszenek szolgáltatásaik javítására.
A kitűnő eredménnyel vizsgázó 36 webshop, és a többi „Olcsóbbat 100% megbízható bolt” címet megszerző üzletek növekvő száma, illetve a többiek törekvése a feltárt hibák kijavítására azonban mindenképpen bíztató. Úgy tűnik, hogy webes vásárláskor évről évre egyre nyugodtabban kattinthatunk Magyarországon is.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- IMAGES: iPad-fotóalkalmazás és album a Sanomától
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Játékboltot nyitott az Origo
- Új vezető a Kirakat.hu és az Olcsobbat.hu élén
- Webit-díjas lett a Story magazin iPad-es digitális kiadása
- Elektronikai webáruház lett az Ország Boltja
- Az online vásárlók még mindig félnek bankkártyával fizetni
- Apple webshop immár Magyarországon is
- Kövesdi Péter a Hír24 új főszerkesztője
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?
Mennyire „MI ready” egy-egy vállalkozás, vagyis az adott szervezet milyen mértékben áll készen a mesterséges intelligencia (MI) használatára – a System 32 IT Kft. legfrissebb piackutatása erre kereste a választ. Az online, hiánypótló, nem reprezentatív felmérést, 2024. áprilisában a BellResearch-csel karöltve készítette a cég.
Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét
Exkluzív budapesti esemény keretében mutatták be a hazai szakmai közönségnek május 23-án, az Everguest Intelligence-t. A mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át és forgatja fel a turizmus és a vendéglátás mindennapjait. Az Everguest legújabb fejlesztése pedig már a piaci bevezetése előtt jelentős figyelmet kapott, mostanra pedig már több mint 250 szálláshely iratkozott fel a várólistára. Azóta a szoftvert már nemzetközi környezetben, Bécsben, Barcelonában és Amszterdamban is bemutatták, mindenhol kitörő sikert aratva. Az eseményen szó esett az AI emberi vonatkozásairól is.
Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak
A magyar internetezők 57 százaléka esett már áldozatául online csalásnak, adathalászatnak, hackelésnek vagy vírustámadásnak – ez derült ki az ESET termékek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. gkid-vel közösen végzett, a 18 év feletti online is vásárló internetezőkre reprezentatív felméréséből. A kutatás apropóját a cég most folytatódó kiberbiztonsági tudatosító kampánya, az IT-hős vagy kiberbalek? adta. Az ESET és a Sicontact közös célja, hogy a felhasználókat meggyőzzék arról, a digitális biztonság alapszükséglet, amelyre figyelnünk és áldoznunk kell.
XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
E hét végéig még kedvezményes áron lehet hozzájutni a közelgő XX. E-kereskedelmi konferencia belépőjegyeihez, amelynek helyszíne az esztergomi Grand Hotel, időpontja pedig 2024. június 6-7.
Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra
Az IKEA Magyarország elindította az IKEA Kreativ elnevezésű új eszközt, amely a legmodernebb technológiát használja a lakberendezési tervezéshez. Az eszköz minden vásárló számára elérhető mobilalkalmazásban és az IKEA.hu weboldalon. Az IKEA Kreativ rendkívül egyszerűen használható, és arra ösztönzi a vásárlókat, hogy használják ki kreativitásukat. Valósághű interaktív terveken keresztül mutatja meg, hogyan fognak kinézni az egyes bútorok az otthoni környezetben.