A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
A Google március elsejétől változtatni kíván különféle termékei (YouTube, Gmail, Google Search és 57 további szolgáltatás) felhasználási feltételein, ami a felhasználók szokások olyan mértékű követését jelenti, hogy az ennek nyomán kialakított felhasználói profilok átkerülhetnek a Google egyik szolgáltatásából a másikba, és ott ehhez a profilhoz igazított hirdetések vagy keresési eredmények jelenhetnek meg.
A Google természetesen most is gyűjt információt, ám a jelenlegi adatvédelmi vállalalásai nem teszik lehetővé ezeknek átvitelét a különféle platformokra, és egy mindent átölelő felhasználói profil kiépítését. A változtatást a Google a szolgáltatások minőségének javításával indokolja, szerintük így elérhető, hogy ha valaki beírja a Google (vagy a YouTube) keresőablakába mondjuk a jaguár szót, akkor a rendszer eldöntheti, hogy ez a felhasználó inkább az autókat, vagy inkább az állatokat preferálja, és minden fronton (amelyek közül nyilvánvalóan üzletileg első helyen a hirdetések állnak) az érdeklődési körhöz igazodó személyesebb szolgáltatást lesznek képesek nyújtani.
Elemzők szerint a Google ellenfelei (mindenek előtt az Apple, Facebook) az elmúlt időszakban előnyöket kovácsoltak abból, hogy a Google adatvédelmi elvei kisebb mértékben engedélyezték a vállalat számára az adatok beépítését szogáltatásaikba, mint a versenytársaké. A Google változtatásának az a fele azonban, hogy még úgynevezett "opt out" sincs, vagyis senki nem tithatja le adatainak felhasználását, kiverheti a biztosítékot a szabályzó hatóságoknál és a felhasználóknál is. A Washington Post rögtönzött szavazása szerint minden esetre a szavazók (ez jelen cikk megírásakor több, mint tízezer olvasó) kétharmada úgy véli, hogy ha a Google ezt a változtatást véghezviszi, akkor ők lemondanak a Google szolgáltatásairól, ezt a sajátos és végleges "opt out" megoldást választják.
Kapcsolódó cikkek
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Az elmúlt egy év keresései Magyarországról és a nagyvilágból
- Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
- Az adatvédelmi biztosnál bővebb jogkörökkel működik majd a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- Tényleg "ellopják" minden adatunkat a gyártók és a szolgáltatók?
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.