Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
Lezárult az IBM nemzetközi szolgáltató központjának kétmilliárd forintból megvalósult fejlesztése Székesfehérváron. Az IBM Data Storage Systems az Új Széchenyi Terv támogatásával bővítette az egész Európát és Észak-Amerikát kiszolgáló egység létszámát és kapacitásait. Az IBM a székesfehérvári mellett mindössze nyolc hasonló ügyfélközpontot üzemeltet a világon.
Az IBM 1997 óta Székesfehérváron működteti egyik stratégiai fontosságú nemzetközi szolgáltató központját. A Nemzetközi Szolgáltató Központ – az IBM Delivery Center Central Europe – biztosítja az IBM és globális ügyfelei számára az operációsrendszer-támogatással, adattárolás-kezeléssel és a rendszerhálózatok távfelügyeletével kapcsolatos szolgáltatásokat.
Az itt dolgozó magasan képzett, több nyelvet beszélő munkatársak elsősorban Unix, Linux, Windows és MainFrame rendszerekhez és a rajtuk futó különböző alkalmazások (SAP, DB2, Oracle) működtetéséhez nyújtanak támogatást az IBM Európai és Észak-Amerikai ügyfeleinek. A vállalat mindössze nyolc hasonló központot üzemeltet az egész világon. Az IBM a növekvő piacok igényeit szem előtt tartva a világ minden táján folyamatosan bővíti szolgáltatási kapacitásait, az 1997 óta működő fehérvári központ fejlesztése is része e globális stratégiának.
Az IBM DSS Kft. szolgáltató központja 2 milliárd forintos beruházásba kezdett, hogy szakképzett IT specialistákkal bővítse munkaerejét. A programot az Új Széchenyi Terv 509 millió forintos, vissza nem térítendő Európai Uniós forrással támogatta. Az új irodák és munkaállomások felépítését követően tavaly decemberben az összes tervezett pozíció betelt. Az új munkatársakkal szemben fontos követelmény volt az angolon kívül legalább egy európai nyelv, például az olasz, spanyol, francia, portugál, lengyel, orosz, finn vagy norvég ismerete.
A bővítés az ügyféltámogatás hatékonyságát szolgálja, a fejlesztéssel a magasabb szintű, komplex feladatok kezelésében is erősít a vállalat. Az IBM ügyfelei gyorsabb, gördülékenyebb kiszolgálás mellett optimalizálhatják számítástechnikai rendszereiket, napi munkájukhoz okos megoldásokat hívhatnak segítségül. Az IBM Magyarország az elmúlt 76 év alatt a hazai tudásalapú gazdaság egyik legnagyobb szereplőjévé és munkaadójává vált, a fehérvári bővítés újabb fontos állomás a vállalat regionális jelenlétének erősítésében.
Kapcsolódó cikkek
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Az InfoPrint Solutions a Ricoh Csoport teljes jogú leányvállalata lett
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szenior sales igazgatóval erősíti USA-beli működését a Bluebird
2025 januárjától John McGinty csatlakozik a BlueBird International vállalathoz az USA szenior sales igazgatójaként. A kinevezés jelentős mérföldkő a Bluebird nemzetközi növekedési stratégiájában, amelyet Réfi Balázs, a vállalat alapítója és korábbi vezérigazgatója vezet.
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.