Online tájékoztató a köznevelési törvényről pedagógusoknak
Online tájékoztatósorozatot indít az oktatási, nevelési intézményeknek a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatási államtitkársága az új köznevelési törvény legfontosabb változásairól.
A kormany.hu oldalon közzétett közlemény szerint a heti-kétheti rendszerességgel küldendő tájékoztatók minden alkalommal egy-egy témát taglalnak, és mellékelik a hozzájuk kapcsolódó, leggyakrabban feltett kérdéseket és a rájuk adott válaszokat. Az anyagokat az iskolaigazgatóknak juttatják el.
A kiadvány célja, hogy segítse az intézményvezetőket és a pedagógusokat a jogszabály értelmezésében, végrehajtásában.
Az érdeklődök további kérdésekkel közvetlenül is fordulhatnak az oktatásért felelős államtitkársághoz.
Az első ilyen, hétoldalas tájékoztatóban többek között arról szólnak, hogy 2013. január 1-jével a települési önkormányzatok által fenntartott köznevelési intézmények állami fenntartásba kerülnek, a települési önkormányzatok köznevelési szerződés keretében vállalhatják az intézmények működtetését. Ekkortól adja az eddig önkormányzati fenntartású intézmények vezetőinek megbízását az oktatásért felelős miniszter, és lépnek hatályba a pedagógiai szakszolgálatokkal kapcsolatos változások, és ekkortól érvényesek a tankötelezettség kezdetére vonatkozó szabályok.
Kitérnek arra, hogy a törvény legtöbb újdonságát a 2013-2014-es tanév kezdetén vezetik be. Példaként említik az általános iskolában 16 óráig szervezendő foglalkozásokat, a pedagógusok előmeneteli rendszerét és a pedagógusok új típusú munkaidő-számítását.
Hatályba lépnek az új finanszírozási szabályok, a pedagógusok és a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak bérét és annak járulékait a központi költségvetés finanszírozza. Abban a tanévben indulnak a köznevelési Híd-programok.
A 2014. szeptember 1-jei változások között említik, hogy akkortól kötelező a hároméves kortól való óvodába járás, és hatályba lépnek az ezzel kapcsolatos kivételekre vonatkozó szabályok.
Kapcsolódó cikkek
- Az űr- és az autóipar eszközeinek tesztelésére is alkalmas a magyar laboratórium
- IBM szoftvereken tanulhatnak a jövő gazdaságinformatikusai
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Digitális tananyagból képezhetik a sportszakembereket ősztől
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Kapcsolatok nélkül a diploma sem ér sokat
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Informatikai infrastruktúrafejlesztés a zalaegerszegi iskolákban
- Több informatikus és mérnökhallgató a felsőoktatásban
- Sikeres a virtuális ügyintézési rendszer Dániában
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.