Aranyérmet kapott a Nemzeti Tankönyvkiadó oktatási szoftvere a CeBIT-en
Arany szintű díjat kapott a hannoveri CeBIT kiállításon megrendezett European Seal of e-Excellence Díjátadón a Nemzeti Tankönyvkiadó. A kiadó a rangos elismerést saját fejlesztésű, kiterjesztett valóság technológiát alkalmazó oktatási szoftveréért, a TeachAR – 3D World-ért kapta. A nemzetközileg is egyedülálló alkalmazás háromdimenziós tartalmi elemekkel teszi színesebbé és érdekesebbé a tanórákat, ezáltal könnyebben elsajátíthatóvá a diákok számára a tananyagot.
A Nemzeti Tankönyvkiadó háromdimenziós, kiterjesztett valóság (augmented reality) technológiát alkalmazó oktatási szoftvere, a TeachAR – 3D World program kiválóan alkalmazható a térlátás, térbeli tájékozódás fejlesztésére vagy akár az emberi test szemléltetésére. A program segítségével megjeleníthetők a belső szervek vagy megfigyelhető az egyes csontok, ízületek mozgása is, míg a tanároknak lehetőséget nyújt a térbeli szemléltetést igénylő tartalmak látványosabb megjelenítéséhez, a diákoknak pedig az élményekkel teli tanuláshoz. A szoftver használata egy Windows alapú számítógép mellett csak egy webkamerát igényel. A TeachAR alkalmas a speciális nevelési igényű gyerekek oktatása során felmerülő egyes problémák megoldására is. A megismerési funkciók zavarával, egyéb részképesség zavarral küzdő gyermekeknél a „kiterjesztett valóság” segítségével játszva fejleszthetjük azokat a készségeket, képességeket, amelyek az új fogalmak megismeréséhez, rögzítéséhez, rendszerezéséhez szükségesek.
Racskó Péter, a Nemzeti Tankönyvkiadó IKT igazgatója a díj átvételekor elmondta: „A kiterjesztett valóság technológiát használó szoftverünk az észlelés kiterjesztésével a már ismert jelenségek mélyebb megértését, az új témák gyorsabb feldolgozását teszi lehetővé a diákok számára. A TeachAR – 3D World alkalmazás egy olyan nemzetközileg is egyedülálló oktatási szoftver, amelynek segítségével a tanárok érdekesebbé tehetik óráikat és sokkal közelebb hozhatják a tanulók számára a tananyagot. A szoftver fejlesztése a Nemzeti Tankönyvkiadónak azt az elkötelezettségét tükrözi, hogy piacvezető tankönyvkiadóként elsőként jelentkezzen a legújabb technológiákkal.”
Az új oktatási szoftver jelenlegi verziója a biológia, természetismeret és történelem tantárgyakhoz tartozó témaköröket dolgozza fel egy háromdimenziós földgömb segítségével. Utazhatunk térben, időben, kalandozhatunk akár honfoglaló őseinkkel vagy farkasszemet nézhetünk például egy pápaszemes pingvinnel is. Minden témakörhöz több elem kapcsolódik. Az Állatok a Földön sorozathoz például ázsiai oroszlán, jegesmedve, ló, koala, kenguru – amelyekre kattintva megtekinthető az adott állat vagy növény élőhelye, illetve a kiválasztott történelmi esemény színhelye. A fejezetekhez képek és rövid leírás is tartozik, valamint Wikipedia és YouTube tartalom is elérhető. Egyes részekhez hang is kapcsolódik, így meghallgatható például az oroszlán hangja vagy Churchill híres vért és könnyeket ígérő beszéde. A program lehetővé teszi a beépített témakörök új elemekkel történő kiegészítését és újak létrehozását is, valamint kiválaszthatjuk, hogy domborzati vagy politikai térképet szeretnénk használni.
A TeachAR – 3D World szoftverről készült bemutató videó itt megtekinthető:
Kapcsolódó cikkek
- Rózsaszín Galaxy Note – Európában is
- Virtualoso: A Magyar Telekom felhőszolgáltatása a CeBIT-en
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- 1 Pbyte-ra nőtt a NIIFI tudományos adattároló szolgáltatásának összkapacitása
- Online tájékoztató a köznevelési törvényről pedagógusoknak
- Az űr- és az autóipar eszközeinek tesztelésére is alkalmas a magyar laboratórium
- IBM szoftvereken tanulhatnak a jövő gazdaságinformatikusai
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.