Megduplázódtak az online reklámbevételek
A vizsgálatok egyértelműen igazolták azokat a korábbi előrejelzéseket, amelyek azt mutatták, hogy Magyarországon is megkezdődött a reklámra, hirdetésre fordított költségek átterelődése az online felületek felé. A reklámpiaci torta újrafelosztása már tavaly is érzékelhető volt, a változások azonban - más piackutató cégek szerint is - ebben az évben még erőteljesebbek lesznek.
A kutatások az online reklámpiac gyorsuló növekedését mutatták ki, a 2000. év első negyedévében minden előrejelzést felülmúlóan növekedett a hazai online reklámköltés. Az 1999. év második félévében mért 235 millió forintnál is többet, 236,4 milliót költöttek a vállalatok online reklámra az év első három hónapjában.
A legfontosabb tapasztalatokat közreadó jelentés piaci koncentrációt öszszefoglaló fejezetéből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében a TOP 5 médiatulajdonos az online reklámtorta 56%-át szerezte meg. Figyelembe véve a tavalyi adatokat, a legnagyobbak piaci részesedésének csökkenése lényegében megállt.
Az elemzés megállapítja, hogy a megrendelések számát tekintve a piac arányosan oszlik el az online és az offline ügynökségek, illetve a közvetlen hirdetői megrendelések között, azonban a megrendelések értékét tekintve egyelőre a közvetlen megrendelések a legjelentősebbek.
A hirdetők megoszlásával kapcsolatban megállapítható, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az informatikai és távközlési szektor költötte a legnagyobb összeget internetes reklámozásra, ami elsősorban a mobilszolgáltatók interneten való megjelenésének tudható be. Túl azon, hogy a megrendelések számában is ez a szektor vezet, a megrendelések értékét tekintve még nagyobb részesedést mondat magáénak.
Második helyen a pénzügyi szektor áll, részesedése kismértékben növekedett az elmúlt évhez képest.
Az év első három hónapában igen erőteljesen léptek piacra az online állásközvetítők, fejvadászok, s ezzel a piac mintegy 5 százalékát fedik le. Az autóipar jelenléte a piac növekedésével párhuzamosan nőtt.
Az FMCG szektorból és a turisztikai iparból ugyanakkor a nemzetközi trendekhez mérten továbbra is igen alacsony összegeket fordítanak online reklámozásra.
A hirdetési típusok alapján készített statisztikákból kiderült, hogy továbbra is a banner a legnépszerűbb online reklámozási forma, amelynek részesedése 90% fölé emelkedett. Az online szponzorálás a megrendelések értékét tekintve visszaesett 5%-ra.
Az e-mail a piac növekedésével tartotta 0,3%-os részesedését, de megjelentek új reklámozási formák is, amelyek 2,4%-át tették ki a megrendelések értékének.
A nemzetközi trendeknek megfelelően a legelterjedtebb árazási módszer hazánkban is az 1000 reklámmegjelenítés (adview) után történő fizetés (CPM). E számítási eljárás alkalmazása jelentősen elterjedt, ugyanakkor visszaszorulóban van az idő alapú elszámolás.
A hibrid árazás nagyjából eltűnt a piacról, hasonlóan kis mértékben használták a kattintások után történő fizetést.
Az első negyedévben mintegy 16%-kal emelkedett a megrendelések átlagos CPM-ára a tavalyi év második félévéhez képest, így az átlagos CPM 4295 forintra nőtt. Nagymértékben csökkent a barterek aránya, az 1999 2. félévében mért 19%-ról 12,6%-ra esett vissza a kölcsönös reklámcsere mértéke.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- A szemlélő hangulatát észlelő reklámplakátok
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.