Megduplázódtak az online reklámbevételek

2000. június 19. 10:52
A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata (MRSZ IT) a Carnation Research (a Carnation Internet Consulting testvérvállalata) közreműködésével készítette el az idei első negyedév magyarországi online reklámköltést feltérképező elemzését.
Az "Online Reklámköltés Riport" címen összefoglalt eredmények egy önbevalláson alapuló piacfelmérésre épülnek, amely az interneten elköltött hazai marketingkommunikációs költségek adatait tartalmazza. Hasonló tanulmány negyedévente jelenik meg az MRSZ IT gondozásában, az első negyedéves riport 50, hirdetési bevételekkel rendelkező website adatain alapul.

A vizsgálatok egyértelműen igazolták azokat a korábbi előrejelzéseket, amelyek azt mutatták, hogy Magyarországon is megkezdődött a reklámra, hirdetésre fordított költségek átterelődése az online felületek felé. A reklámpiaci torta újrafelosztása már tavaly is érzékelhető volt, a változások azonban - más piackutató cégek szerint is - ebben az évben még erőteljesebbek lesznek.

A kutatások az online reklámpiac gyorsuló növekedését mutatták ki, a 2000. év első negyedévében minden előrejelzést felülmúlóan növekedett a hazai online reklámköltés. Az 1999. év második félévében mért 235 millió forintnál is többet, 236,4 milliót költöttek a vállalatok online reklámra az év első három hónapjában.

A legfontosabb tapasztalatokat közreadó jelentés piaci koncentrációt öszszefoglaló fejezetéből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében a TOP 5 médiatulajdonos az online reklámtorta 56%-át szerezte meg. Figyelembe véve a tavalyi adatokat, a legnagyobbak piaci részesedésének csökkenése lényegében megállt.

Az elemzés megállapítja, hogy a megrendelések számát tekintve a piac arányosan oszlik el az online és az offline ügynökségek, illetve a közvetlen hirdetői megrendelések között, azonban a megrendelések értékét tekintve egyelőre a közvetlen megrendelések a legjelentősebbek.

A hirdetők megoszlásával kapcsolatban megállapítható, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az informatikai és távközlési szektor költötte a legnagyobb összeget internetes reklámozásra, ami elsősorban a mobilszolgáltatók interneten való megjelenésének tudható be. Túl azon, hogy a megrendelések számában is ez a szektor vezet, a megrendelések értékét tekintve még nagyobb részesedést mondat magáénak.

Második helyen a pénzügyi szektor áll, részesedése kismértékben növekedett az elmúlt évhez képest.

Az év első három hónapában igen erőteljesen léptek piacra az online állásközvetítők, fejvadászok, s ezzel a piac mintegy 5 százalékát fedik le. Az autóipar jelenléte a piac növekedésével párhuzamosan nőtt.

Az FMCG szektorból és a turisztikai iparból ugyanakkor a nemzetközi trendekhez mérten továbbra is igen alacsony összegeket fordítanak online reklámozásra.

A hirdetési típusok alapján készített statisztikákból kiderült, hogy továbbra is a banner a legnépszerűbb online reklámozási forma, amelynek részesedése 90% fölé emelkedett. Az online szponzorálás a megrendelések értékét tekintve visszaesett 5%-ra.

Az e-mail a piac növekedésével tartotta 0,3%-os részesedését, de megjelentek új reklámozási formák is, amelyek 2,4%-át tették ki a megrendelések értékének.

A nemzetközi trendeknek megfelelően a legelterjedtebb árazási módszer hazánkban is az 1000 reklámmegjelenítés (adview) után történő fizetés (CPM). E számítási eljárás alkalmazása jelentősen elterjedt, ugyanakkor visszaszorulóban van az idő alapú elszámolás.

A hibrid árazás nagyjából eltűnt a piacról, hasonlóan kis mértékben használták a kattintások után történő fizetést.

Az első negyedévben mintegy 16%-kal emelkedett a megrendelések átlagos CPM-ára a tavalyi év második félévéhez képest, így az átlagos CPM 4295 forintra nőtt. Nagymértékben csökkent a barterek aránya, az 1999 2. félévében mért 19%-ról 12,6%-ra esett vissza a kölcsönös reklámcsere mértéke.

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01