Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
De még ha eredményesnek bizonyul is egy termék, akkor is kerülhet homokszem a gépezetbe. Annak ellenére, hogy sikerült rabul ejteni a közönséget, a menedzsment ösztönzést érezhet arra, hogy nagyobb sebességi fokozatba kapcsoljon, mert különben elfogy a versenyelőnye.
A Kindle Fire korai felhasználói arra panaszkodtak, hogy gondjaik vannak saját tartalmuk feltöltésével az eszközre. (Az Amazon-tartalom letöltése persze gond nélkül működött.) Az Apple épp hogy elkészült a könnyű tartalomkészítés céljára szolgáló eszközével, az iBooks Authorsszal, de máris sietett hangsúlyozni: az így keletkező tartalmak értékesítése csak az Apple-ön keresztül lehetséges. A dolognak volt némi negatív visszhangja.
Ami a Google-t és a Motorola Mobility megszerzését illeti, folynak a találgatások arról, hogy mihez kezd a nagy profittartalommal dolgozó internetes cég az alacsony profitrátával termelő gyártóval. Sean McDevitt, a CSMG tanácsadója szerint aligha az a magyarázat a Google hardverirányú elmozdulására, hogy megirigyelte volna a gyártó cég haszonkulcsát, sokkal inkább az, hogy ennél a gyártónál garantáltan az ő céljait szolgáló eszközök készüljenek.
A következő új Motorola-telefonokon kétségkívül előre lesz installálva a Google Wallett nevű NFC-eszköz (NFC - Near Field Communications; érintkezés nélküli adatkommunikációs technológia), és ha a Motorola példát mutat, akkor a többi, Androidot használó mobilkészülék-gyártó követi ezen az úton - vélekedik a CSMG tanácsadója.
"Azt azonban, hogy végül milyen modell lesz a nyerő, a Google sem tudja" - állítja Andrew Murphy, a Piper Jaffray elemzője.
Viszont világosan látszik szerinte, hogy amelyik piaci szereplő nem építi fel napjainkban ezt a modellt, az aligha számíthat sikerre öt év múlva.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (1. rész)
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Szuperintelligens város lehet Budapest
- Kelet-Magyarország vezet az okostelefon-használatban
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Egyre fontosabb az internet az amerikaiak számára
- Ballmer víziója a jövő számítógépéről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.