Automatizált közüzemi fogyasztási adat fogadó rendszert fejleszt a Nextent Zrt.
A Nextent Informatika Zrt. intelligens, mesterséges intelligencián alapuló automatizált közüzemi fogyasztási adatot fogadó rendszer prototípusát fejleszti egy, az Európai Unió által finanszírozott kutatási program keretében. A projekt fő célkitűzése egy olyan innovatív megoldás létrehozása, amelynek segítségével a mérőóra-állás bejelentés a szolgáltató részéről teljes mértékben automatizálhatóvá váljon.
A fenti célt egy telefonon keresztül működő beszédvezérelt kommunikációs rendszer kifejlesztésével kívánja elérni a Nextent. A tervek szerint egy beszédfelismerő modul fogadja és dolgozza majd fel a fogyasztó által bediktált adatokat, majd ellenőrzi annak helyességét, és rögzíti az adatokat. A technológia emberierőforrás-takarékos, gyors és pontos munkavégzést tesz lehetővé. Külön előnye, hogy párhuzamosan, korlátlan számban képes fogadni és rögzíteni a fogyasztói mérőóra-állásra vonatkozó bejelentéseket. A fejlesztés beszédfelismerő és számértelmező modulokat is tartalmaz, melyek tökéletesítésében nagy szerepet kapnak a legújabb, mesterséges intelligencián alapuló technológiák, különösképpen a gépi tanulóalgoritmusok alkalmazása, illetve továbbfejlesztése. A vállalat a fejlesztést úgy kívánja kialakítani, hogy az integrálható legyen a felhasználó komplex IT-rendszereibe, hogy a projekt során elért eredmények az üzleti folyamatok szerves részévé válhassanak.
A rendszer rugalmas alkalmazhatóságának köszönhetően számos más területen is használható a kifejlesztett technológia. Bármely olyan szolgáltató, amely az ügyfelei adataival folyamatos információhoz kell jusson, hasznosíthatja az automata beszédfelismerő és adatrögzítő technológiát. A kifejlesztett technológia jól felhasználható nagyobb automata rendszerek részeként, ill. könnyen adaptálható más nyelvekre is.
A megoldással a cég a hazai piacon túl a nemzetközi piacon is meg szeretne jelenni, ezt az alkalmazott technológiák és módszertanok nyelvfüggetlensége teszi lehetővé.
A fejlesztés az idei év elején indult, az első prototípus várhatóan 2013 harmadik negyedévében kerül az ügyfelekhez. A kutatás-fejlesztési projekt a cég miskolci térségben található innovációs központjában valósul meg, a GOP-1.3.1-11/B-2011-0024 azonosító szám alatt futó beruházást az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió 90.720.000 forinttal támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Trágárságszűrő rendszert fejleszt a Nextent
- Szoftverrel vizsgálják érzelmeinket ügyintézés közben
- Mesterséges intelligencián alapuló értékesítéstámogató rendszer
- Nextent: új stratégiai igazgató
- Érzelem- és beszédfelismerés integrációja hangrögzítéssel
- Az ügyfél és az ügyintéző közötti érzelmi kommunikációt is elemzi a Nextent rendszere
- Innovációs díj érzelem- és beszédfelismerő termékért
- A Nextent 50 %-os tulajdont szerzett a Data Research-ben
- A Nextent a "legdinamikusabban startolók" között
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.