Új szolgáltatási receptek - nincs több koplalás

forrás Prim Online, 2012. április 19. 16:46

„Sose add fel” - idézte a CIO konferencián tartott előadásában Rolf Schwirtz-et, a Fujitsu Technology Solutions CEO-jának szavait Kalotay Balázs, a magyarországi leányvállalat projekt menedzsere, aki egy a megrendelő és a megoldás szállító vitája miatt reménytelenné vált garanciális kötelezettség következményeiről, illetve az ebből induló krízisprojekt sikeres végig vitelét követő komplex rendszerfrissítésről számolt be. Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata 2004-ben kezdődött, de többször megtorpant informatikai rendszerfejlesztését 2011-12-ben a Fujitsu Technology Solutions Kft. fővállalkozói rendszerintegrátorként aktualizálta a kor követelményeinek megfelelően. 

„A Fujitsu Technology Solutions Kft. a válság körülményei között sem adja fel új IT megoldások bevezetését” erősítette meg a siófoki konferencián Poros Gábor, a cég ügyvezető igazgatója. A CIO-k számára a koplalás helyett költségtakarékos működést és hatékonyságnövekedést kínáló új menedzselt szolgáltatások között említette a tavasszal már a cég kínálatában hozzáférhető Messaging as a Service (MaaS) megoldást. A Fujitsu Technology Solutions Kft. a vállalatok elektronikus levelezésével kapcsolatos rendszerfelügyeleti költségek akár 30 százalékát megtakarítja azáltal, hogy felhő alapú megoldással biztosítja a saját exchange eszköz és annak üzemeltetésével minden tekintetben egyenértékű, de annál biztonságosabb menedzselt kommunikációt. A szolgáltatás már e-mail címenként havi egy eurótól igénybe vehető.

 
„Informatikai erőforrás gyarapodás a nehéz években is lehetséges” – hangsúlyozta Poros Gábor. A Fujitsu ilyen megoldásai közül a Magyarországon a napokban bevezetésre kerülő managed mobile szolgáltatásra hívta fel a figyelmet.  A vállalatok megoldották ugyan a kliensek védelmét, de nem fordítottak kellő figyelmet a mobil eszközök biztonságára. Pedig munkatársaik egyre gyakrabban saját tulajdonú mobil kommunikációs eszközökkel vesznek részt a céges tevékenységben. A különböző platformokon (Android, IOS, Symbian, Windows Mobile) működő okos telefonok és tabletek azonban komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek a munkáltatónak, ezért inkább korlátozza azok vállalati hozzáférését. A Fujitsu Kft. az új megoldással azt vállalja, hogy külön anyagi ráfordítás nélkül szolgáltatásként garantálja a cég kommunikációs hálózatába bekapcsolt minden mobil eszköz biztonságát, az adatok védelmét még abban az esetben is, ha az eszköz elveszne, vagy ellopnák. A céges kommunikációba így ezentúl biztonságosan és könnyen be- és kikapcsolódhatnak az eddig ignorált, de a felhasználók által kedvelt saját berendezések is.
 
A konferencia során figyelmet keltett a Fujitsu SecDocs megoldása is. A szerződések, megrendelések, teljesítés igazolások biztonságos papírmentes tárolására kifejlesztett szolgáltatás jogilag hiteles dokumentumként tetszőleges ideig tárolja a vitás esetekben perdöntő jelentőségű iratokat, megtakarítva ezzel a tömeges papírfelhasználás, -tárolás és az archívum fizikai kezelési költségének oroszlánrészét. 
 
A Fujitsu virtualizált adatközponti infrastruktúra megoldásai a szolgáltatások által nyújtott előnyökön felül akár 20-40 százalékkal csökkenthetik a szerezetek és vállalatok informatika üzemeltetési költségeit. 
 
A Kalotay Balázs előadásában ismertetett szegedi projekt is a költségérzékenység messzemenő figyelembe vételével jutott sikerre. A rendszerfrissítés az önkormányzat teljes polgármesteri hivatalára kiterjedt; közel 500 felhasználót 12 szervezeti egységet szolgál ki az elektronikus levelezéstől az archiváláson, térinformatikán keresztül a vírusvédelemig. A Fujitsu Technology Solutions Kft ebben a virtualizációs technológia segítségével sikeresen integrálta és optimalizálta a Ritek Zrt. szakemberei által helyben fejlesztett nyílt forráskódú szoftvereket. Az önkormányzat ugyanis úttörő kezdeményezésként teljes egészében open source-ra alapozza irodai működését. 
 
Kalotay Balázs szerint a Fujitsu Technology Solutions Kft szolgáltatási szemléletével lehetett sikeresen megvalósítani a rendszerfrissítést, hiszen fel kellett használni az évekkel ezelőtt leszállított eszközöket is, amelyeket korábbi felhasználói igényekre terveztek. Az új infrastruktúrában kiemelt szerepet kapott a Fujitsu tároló megoldása (ETERNUS DX80) illetve a privát felhő megoldásokra optimalizált pengeszerver technológia (PRIMERGY BX400). A kiinduló helyzethez képest gyökeresen átalakult a finanszírozási környezet is. A Fujitsu megközelítésében nincs többé elveszett IT-projekt, hangsúlyozta hozzátéve, hogy ehhez az szükséges, hogy a projektmenedzser teljes körű felhatalmazással végezhesse munkáját. 
 
Poros Gábor az előadást összegezve rámutatott: ez a filozófia tette lehetővé, hogy a Fujitsu Technology Solutions Kft szolgáltatási üzletága évek óta folyamatosan kétszámjegyű növekedést mutasson fel és jelenleg már a cég értékesítési árbevételének több mint negyede származik nagyvállalatok és intézmények IT-megoldásnyújtási projektjeikből. Ugyanakkor a Fujitsu Technology Solutions Kft virtualizációs infrastruktúrái különösen alkalmasak a megrendelői igények rugalmas és rendkívül költségkímélő kielégítésére. A Fujitsu felkészült arra, hogy az informatikai döntéseket világszerte, de különösen Magyarországon a költségtakarékosság szempontjai határozzák meg. Fejlesztései az informatikai rendszereket optimalizáló technológiák, eszközök és megoldások megteremtésére irányultak.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01