Fókuszban az online vásárlások
Újra „Vedd a neten!”kampány – konferenciáztak az e-kereskedők
Május 3-4 között rendezték meg a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) soron következő konferenciáját, amelyet úgy is számon tartanak, mint az egyesület éves tavaszi seregszemléjét. Az idei rendezvényen közel kétszázan voltak jelen, amely már önmagában sikeresnek mondható és jelzi az e-kereskedelem dinamikus fejlődését.
A rendezvényen azt boncolgatták, vajon az online kereskedelem túl van-e már a kamaszkorán? Milyen fejlődés jellemezte az elmúlt egy évet, hogyan hat a válság a webes kereskedelem még mindig töretlennek látszó fejlődésére? Vannak-e még gyermekbetegségek, például milyen a bankkártyás fizetési hajlandóság hazánkban? Bár a válaszokban megfogalmazódott, hogy sok még a tennivaló, mégis úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem túl van már az útkeresési időszakon.
Ahogyan Kis Ervin Egon, a szövetség elnöke fogalmazott: „Az ember kamaszkorában igyekszik kitalálni, ki is ő valójában, utána jön az önmegvalósítás, amiben az lesz igazán sikeres, aki kellő ügyességgel vegyíti a célra-tartó elszántságot és a változó körülményekhez való rugalmas alkalmazkodást. Itt tartanak ma a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplői: brandet építenek, terjeszkednek, fuzionálnak, újraszervezik, átfogalmazzák magukat.”
A rendezvény első részében igyekeztek bemutatni azokat a növekedési stratégiákat, amelyek végigkísérték az e-kereskedelem fejlődését. Utána egy kicsit szárazabb téma, a pénz, a jog, a fogyasztóvédelem került terítékre, majd az első nap egy izgalmas szekcióval zárult: „Játsszunk indiánosdit! - új trendek és lehetőségek a(z online) marketingben”.
„Pénzéhes”villásreggelié volt a főszerep a második napon. Különféle pénzügyi megoldások kerültek terítékre a finom falatok mellé, a befektetéstől a finanszírozásig. A pénzszűke, a folyamatos kihívások egyedi, kreatív megoldásokat szülhetnek a finanszírozás és fennmaradás érdekében, amelyekről fórumokon számoltak be azok, akik sikeresek voltak az elmúlt években, „Éhes szájak - a fejlődő szervezet fokozott igényei „, valamint „Pénz nélküli cégépítés, bootstrap ötletek” címmel.
Az új kihívások is szóba kerültek, amelyek közül a két legjelentősebb újdonság a közösségi vásárlás és az okostelefonok terjedése. Az is elhangzott, hogy az e-kereskedelemnek új hajtóerőre van szüksége ahhoz, hogy a növekedést tartani tudja a jövőben is.
Ennek jegyében a szövetség idén is folytatja tavaly indított kampányát - „Vedd a neten!” -, melynek célja, hogy az online bankkártyás fizetést és az internetes vásárlást népszerűsítse, és segítsen eligazodási pontot találni az embereknek a fogyasztóvédelmi, jogi és biztonsági kérdésekben. A cél az edukáció, a program üzenete pedig, hogy az internet olcsó, kényelmes és biztonságos. A célcsoport pedig a 14 év felettiek, akik rendszeresen használják az internetet (GKIeNet: kb. 3,8 millió fő). Közülük kb. 1,25 millió az, aki már vásárlásra is használja a világhálót, de még egyszer ennyien vannak az online vásárlás iránt érdeklődők, akiket most szeretnének megszólítani.
A kampány május 14-én indul és június 10-éig tart majd, s az egyik meghatározó eleme egy értékes nyereményjáték.
A SZEK konferencia részletes programja ITT érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Smartmobil ’12 - Az okostelefon, mint tömegtermék
- A pénz beszól: Ma kezdődik a Media Hungary
- Progress konferencia Gödöllőn
- A Media Hungary díszvendége: Finnország
- E-kereskedelmi konferencia: igaz mesék kamaszoknak
- Új szolgáltatási receptek - nincs több koplalás
- Media Hungary: "válság idején kell igazán meggyőző programot összeállítani"
- Nagy Kreatív Kikelet: siránkozás helyett pozitív példák
- IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
- Robotok és hackerek az idei Simonyi konferencián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.