Információs társadalom - Kis Norbert: a felsőoktatásnak meg kell újulnia!
A felsőoktatásnak és a felsőoktatási ágazatirányításnak meg kell újulnia, hogy megfelelhessen azoknak a társadalmi kihívásoknak, amelyek soha nem látott mértékű változások elé állítják - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának helyettes államtitkára az Információs társadalom parlamentje című konferencián csütörtökön Budapesten.
Közölte, el kell indulni abba az irányba, hogy az állam ne finanszírozza, ne támogassa a felsőoktatást, hanem rendelje meg világosan, mit kér a felsőoktatástól, és ezt fizesse ki. Hozzátette: erről szól az ösztöndíjalapú állam-felsőoktatás finanszírozási kapcsolat is. Jelezte azt is: az államnak érdeke, hogy a befektetése megtérüljön, ezért köt a hallgatókkal szerződést a társadalmi hasznosság érdekében.
Kis Norbert úgy látja, napjainkban radikális átalakuláson megy át az oktató, az egyetem és a diák szerepe, és ma már nem az oktatáson, hanem a tanuláson van a hangsúly. Arról beszélt, hogy a tudásátadás a "fizikai térből" egyre inkább a virtuális térbe helyeződik át, ezért a felsőoktatásnak a "tankönyv-, illetve házifeladat"-logika helyett az együttes, kollektív tudásépítés, kollektivitás élményét kell megadnia a diákoknak.
A helyettes államtitkár szerint a diákok ma úgy érkeznek az egyetemekre, hogy már kialakították a maguk személyes, egyéni tanulási környezetét és módszereiket az információ feldolgozására, ehhez megvan a saját házi technológiájuk, számítógépük, és ebben a virtuális környezetben hatékonyan tudnak tanulni. "Ha innen akarjuk a diákokat visszarángatni az iskolapadba, a nagy előadótermekbe, és jegyzetelésre kényszeríteni őket, akkor tévúton járunk" - mondta Kis Norbert.
Kapcsolódó cikkek
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Betonudvarok helyett iskolakert: Szavazás indul a zöldebb suliért
- Könyvfesztivál - Blog, hálózat, élet és filozófia: Csermely Péter könyvbemutatója
- Iskolások tanítják az időseket számítógépezni
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Infotér konferencia - Soltész Miklós: egységes informatikai rendszerre van szükség a szociális ellátásban
- Infotér konferencia - Hoffmann: az informatika fontos eszköz, de a cél az emberközpontúság
- Sztároktatók a Stanford Egyetemen - Virtuális, mesterséges, mégis 58 ezren akarják
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.