Megtanulni újraírni a kódot? - A "jó ismerni" helyett jön a "kötelező tudni"? (2. rész)
Az iowai Grinnell Főiskolán a diákok felvehetik A digitális kor című tárgyat, amelynek keretében megismerhetők "a számítógép-tudomány legnagyszerűbb gondolatai, főként a mögöttes algoritmikus elvekre és a társadalmi következményekre összpontosítva".
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy valamilyen programozási nyelvet meg kellene tanulni.
Kapcsolódó cikkek
- Megtanulni újraírni a kódot? - A "jó ismerni" helyett jön a "kötelező tudni"? (1. rész)
- Szerezz piacképes tudást! Júliustól ismét Microsoft NyáriIskola
- Kihirdették a „Csakeredeti” játék győzteseit
- Információs társadalom - Kis Norbert: a felsőoktatásnak meg kell újulnia!
- Készül az Informatórium, a szegedi „szuperintegrált tér”
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Képzés híján gyorsan avul a magyar programozók tudása
- Ingyenes nyelvtanári fejlesztő feladatok az interneten
- Húsz éves a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriuma
- App! Képzés a HWSW-től
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.