Paradigmaváltás a vállalati kommunikációban
Az Enterprise Group, a Siemens Enterprise Communications (SEN) kiemelt disztribútora szerint a következő években öt önmagában is meghatározó megatrend együttes hatása követeli ki az egységes kommunikációt (UC) a hazai vállalatoknál. A SEN nemzetközi felméréseinek eredményei azt mutatják, hogy a döntéshozók 76 százaléka tervez kommunikációs beruházást idén, míg 2013-ra ez az arány 89 százalékra növekszik.
A vállalati kommunikációban zajló paradigmaváltás hatására gyökeresen megváltozik hogy hol, mikor és milyen módon lépünk kapcsolatba kollégáinkkal, ügyfeleinkkel, partnereinkkel. A régóta üzemelő kommunikációs rendszerek elérték határaikat, és képtelenek megfelelni a vállalatok és alkalmazottak mobilitás és rugalmasság iránti elvárásainak. A trendek önmagunkban sem elhanyagolható hatása azonban egymást erősíti, és együttesen kényszerítik ki az egységes vállalati kommunikációt.
A kutatások az alábbi 5 megatrendet azonosítják:
§ Korlátlan mobilitás: A fejlett országokban a mobiltelefonok elterjedtsége közel 100 százalékos, és már jelenleg is világszerte 10 milliós nagyságrendben működnek tabletek a vállalati hálózatokba kapcsolva.
§ Új generációs felhasználói élmény: A vállalatok vezetőinek 70 százaléka szerint az alkalmazottakat produktívabbá teszi az érintőképernyők és más felhasználói élményt növelő technológiák használata. Az alkalmazottak 84 százaléka pedig már most is használja munkája során okostelefonját és tabletjét, és szeretne is csatlakozni a vállalati hálózatokhoz.
§ A közösségi média szerepe az együttműködésben: A közösségi kommunikáció egyre növekvő szerepét bizonyítja a napi 4 milliárd YouTube videó lejátszás, a havi 7,5 milliárd Facebookra feltöltött kép, és az évi 25 milliárd tweet.
§ Irány a felhő: A felhőalapú technológiai megoldásokat a gyakorlatban is széles körben bevezetik, hiszen már 2011 szeptemberében a vállalatvezetők 78 százaléka tervezett felhő-beruházást egy éven belül.
§ Rugalmas telepítés: A rugalmasan telepíthető újszerű technológiák hatására két éven belül a privát felhő (34%) és a hibrid megoldások (31%) dominálnak majd a vállalati informatikában.
„A jelenlegi, hagyományos kommunikációs hálózatok átléphetetlen korlátot jelentenek a vállalatok fejlődésében. Fenntartásuk, magas hívásdíjaik és alacsony szintű együttműködési és kommunikációs képességük mindennapos többletköltségeket és működési nehézségeket okoznak. Minden ügyfelünk érzi a lépéskényszert, amelyet az is alátámaszt, hogy a nemzetközi felmérések szerint 2013-ban már a vállalatvezetők 89 százaléka tervez kommunikációs beruházását” - mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.
A Siemens piacvezető megoldásai rugalmasságot, skálázhatóságot, fejlettebb együttműködő képességet, valamint a jövőbeni fejlesztéseket megalapozó beruházásokat tesznek lehetővé. Az Enterpise Group a SEN kiemelt disztribútoraként az egyetlen olyan szállító Magyarországon, amely a hang, egységes kommunikáció és együttműködés (Unified Communications and Collaboration – UCC), valamint contact centerek teljes választékát nyújtja helyben telepítve, privát, hibrid és publikus felhőben egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Az infokommunikációs ipar robbanásszerű növekedésére lehet számítani
- Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
- Nem tért észhez a hazai nyomtatópiac
- Invitel InnoMax Klub: IT-ról, bit/secundomok nélkül, az üzlet nyelvén
- Együttműködés a hazai ICT szektor K+F tevékenységének feltérképezésére
- Informatikai alkalmazások segítik a távmunkát
- Gyógyítás kiadások helyett: Új technológia az egészségügyben
- Távközlési beruházások: a piacszerzés most kezdődik
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.