Online média trendek a mezőgazdaságban
A magyar gazdák több mint 60 százaléka használja az internetet – ami megfelel a felnőtt lakosság országos átlagának – derül ki a Kleffmann Group legfrissebb felméréséből, amely a mezőgazdasági termelők internet-használatát vizsgálja. A több éve rendszeresen folyó reprezentatív vizsgálatból kiderül, hogy az utóbbi öt évben közel másfélszeresére, 44 százalékról 62 százalékra nőtt az Internet penetráció. Az internetet-használó gazdák a magyar szántóföldi területnek összesen 85 százalékát művelik.
A Kleffmann Group 2004 óta végez olyan felméréseket a hazai mezőgazdasági termelők körében, amelyekben az internet használati szokásokat vizsgálja, 2008 óta pedig azt is rendszeresen felméri a kutatóintézet, hogy milyen céllal használják az internetet a gazdálkodók, mely agrár-weboldalakat ismerik, és azokat milyen gyakran látogatják.
Az elmúlt években sokat változott az internethasználat a gazdálkodók körében. Míg 2008-ban a gazdák 44 százaléka használta az internetet és az internetet használó gazdák a szántóföldi területnek a 74 százalékát művelték meg, addig a világhálót használó termelők aránya 2012-re 62 százalékra nőtt, az általuk művelt terület pedig a teljes szántóföldi terület 85 százalékát képviseli. A szántóföldi területnek tehát mindössze 15 százalékát művelik olyan gazdálkodók, akik nem használnak Internetet. A felmérésből az is kiderül, hogy az internetet használó gazdálkodók közel háromnegyede napi rendszerességgel böngészik a világhálón és e-mailezik.
"Kimondhatjuk, hogy a 100 hektárnál nagyobb területen gazdálkodó gazdák körében bőven 90 százalék fölötti az internetet használók aránya. Összességében az egész magyar szántóföldi kultúraterületen, amely 3,8 millió hektár közötti területet takar, 85 százalék ez az arány" - mondta el Márfi András, a Kleffmann Group szakembere.
Az internetező gazdálkodók nagytöbbsége mind személyes, mind pedig szakmai célból naponta használja az internetet, és 90 százalék fölött van azoknak a száma, akik hetente legalább egyszer fellépnek a világhálóra. Az internetezési szokások tekintetében lényeges különbségek vannak a gazdálkodók között mind iskolai végzettség, mind a gazdaság mérete tekintetében, valamint az egyes régiók között is számottevő különbségek mutatkoznak.
A mezőgazdasági weboldalak ismerete
A Kleffmann az internet-használati szokások vizsgálata terén külön kutatta, hogy a termelők mely weboldalakat, mezőgazdasági portálokat ismerik és böngészik. Az eredményekből kiderül, hogy a gazdák leginkább a hatósági oldalakat ismerik és látogatják, a mezőgazdasági információs portálok közül az Agroinform az egyetlen, amelynek ismertsége összemérhető a hatósági weboldalakkal. Az internetet használó gazdálkodók mintegy kétharmada ismeri a Vidékfejlesztési Minisztérium honlapját és az MVH weboldalát, míg az Agroinform.hu agrárportál szántóföldi területre vetítve 60% fölötti ismeretséggel áll a lista harmadik helyén, majd az Agrarkamara.hu és a Mezohir.hu következik, megközelítve az 50% körüli ismertségi szintet.
Márfi András elmondta: továbbra is az állam által üzemeltetett mezőgazdasági oldalak a legnépszerűbbek, ám azt látni kell, hogy a gazdák már nem csak a szabályozási vagy pályázati hírek elérésére használják az internetet, hanem egyéb információkat is onnan gyűjtenek, ami abból is látszik, hogy az Agroinform.hu portál ismertsége már majdnem elérte a VM és az MVH honlap ismertségét. A portálokat ismerő gazdák többsége legalább heti rendszerességgel böngészi ezeket az oldalakat.
A kutatásról dióhéjban
A Kleffmann Group évente mintegy 2000 gazda megkérdezésével, kultúránként országosan reprezentatív mintán végzi rendszeresen az internethasználatra vonatkozó felmérését. A megkérdezett gazdálkodók közel egyharmada egyéni gazdálkodó, 22 százaléka pedig őstermelő, míg a válaszadók 40 százaléka valamilyen társas gazdálkodó szervezetet képviselt.
Az eredmények mind gazdaság darabszámra, mind pedig művelt területre vetítve elérhetők és elemezhetők, a különböző módon történő interpretálás a mezőgazdaság szereplői számára nagyon fontosak. A kultúránként felépített, regionálisan és méretkategóriák szerint ellenőrzötten reprezentatív mintavételezésnek, és a nagy mintaelemszámnak köszönhetően a felmérés eredményeinek megbízhatósági szintje igen magas.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Pszichológiai napok: a veszélyes internet
- Plan X: előtérbe kerülhet a kiberhadviselés - Valóban veszélyes a nagyobb nyilvánosság?
- Egymilliárd kínai mobiltelefon kerül külföldi piacra az idén
- Internet Hungary - Szalai Annamária: egyenlő hozzáférést kell biztosítani az információhoz
- Internet Hungary - A matematikaoktatás az informatika korában felemelheti az országot
- Házanként elemzi a szén-dioxid-kibocsátást egy új amerikai szoftver
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Mostantól érezheted is, ha lájkolnak!
- Kibertér-konferencia - Garantálni kell a világháló szabadságát és biztonságát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.