A nehézségek ellenére bíznak a növekedésben a kkv-k

forrás: Prím Online, 2012. november 13. 14:34

A fejlődő, és fejlett gazdaságokból egyaránt megkérdezett cégvezetők szerint az üzleti környezetben a legnagyobb fékező hatást a kormányzati bürokrácia, és szabályozás jelenti. Szintén aggodalommal tölti el a kis-és középvállalkozásokat a növekvő adóterhek súlya. Fejtörést okoz továbbá a cégeknek az új ügyfelek megtalálása, megtartása, ám ugyanez igaz a képzett munkaerő vonatkozásában is. Gondot jelent a válaszadók 76%-ának a hatékony üzletmenet biztosítása. Borús képet fest az, hogy 60%-uk szerint nehezebb gazdálkodási környezet jön a következő három évben.

A több mint 1000 válaszadó ennek ellenére bizakodó a vállalata teljesítményével kapcsolatban, 73%-uk növekvő árbevételre számít, minden második pedig 10%-ot meghaladó növekedést vetít előre. A legnagyobb üzleti lehetőség az új piacokra való bejutás, ám azt már most is nagy többségük érzi, hogy egyre nemzetközibb, azaz élesebb piacon versenyeznek. „Ha nem tudok évente valami új, izgalmas termékkel előrukkolni az ügyfeleimnek, elmennek egy kínai vagy maláj beszállítóhoz. Ez nagy változás öt-hat évvel ez előtthöz képest”- fogalmazta meg egy nyugat-európai fémipari kkv vezetője.

A fejlődő országokban érdekesen szóródik a technológia szerepe. Míg például az indiai, és a brazil válaszadók háromnegyedének egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a technológiai újdonságokat az üzleti hatékonyság szolgálatába állítsa, addig ez az arány 45% a kínai, és 33% az orosz, valamint a mexikó kkv-knál. A megkérdezettek nagy többsége úgy válaszolt, egyre több feladat, és funkció van most automatizálva cégénél, mint volt három évvel ezelőtt. A globális adatokat összegezve kitűnik, hogy az üzleti növekedés további eszközeiként az új finanszírozási lehetőségek biztosítását, a külső tanácsadók megbízását, és a képzési költségek növelését látják a vállalatok.

Bár magyarországi vállalkozásokat nem kérdeztek meg a tanulmány készítői, a fenti megállapításokat hazánkban is relevánsnak látja Kézdy Gergely, az SAP Hungary Kft. regionális channel managere. Tapasztalata szerint a hazai kkv-k közel harmada szeretne úgy hatékonyabb üzleti működést elérni, melyben első számú eszközként tekintenek a különböző informatikai lehetőségekre.
„Számos cég azonban nem az előremenekülést, vagy az új piacok megkeresését választja, hanem zsugorítja meglévő kereteit. Egy-egy cég akkor tud fenntartható növekedési pályára állni, ha elkezd folyamatokban gondolkodni. Ennek a megváltozott szemléletnek része az is, hogy nem költségként, hanem termelőeszközként tekint a belső üzemeltetést jobbá tenni képes technológiákra, mint pl. egy vállalatirányítási rendszer” – mondja a szakember.
 

Kulcsszavak: kkv trend

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36