A nehézségek ellenére bíznak a növekedésben a kkv-k
A több mint 1000 válaszadó ennek ellenére bizakodó a vállalata teljesítményével kapcsolatban, 73%-uk növekvő árbevételre számít, minden második pedig 10%-ot meghaladó növekedést vetít előre. A legnagyobb üzleti lehetőség az új piacokra való bejutás, ám azt már most is nagy többségük érzi, hogy egyre nemzetközibb, azaz élesebb piacon versenyeznek. „Ha nem tudok évente valami új, izgalmas termékkel előrukkolni az ügyfeleimnek, elmennek egy kínai vagy maláj beszállítóhoz. Ez nagy változás öt-hat évvel ez előtthöz képest”- fogalmazta meg egy nyugat-európai fémipari kkv vezetője.
A fejlődő országokban érdekesen szóródik a technológia szerepe. Míg például az indiai, és a brazil válaszadók háromnegyedének egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a technológiai újdonságokat az üzleti hatékonyság szolgálatába állítsa, addig ez az arány 45% a kínai, és 33% az orosz, valamint a mexikó kkv-knál. A megkérdezettek nagy többsége úgy válaszolt, egyre több feladat, és funkció van most automatizálva cégénél, mint volt három évvel ezelőtt. A globális adatokat összegezve kitűnik, hogy az üzleti növekedés további eszközeiként az új finanszírozási lehetőségek biztosítását, a külső tanácsadók megbízását, és a képzési költségek növelését látják a vállalatok.
Bár magyarországi vállalkozásokat nem kérdeztek meg a tanulmány készítői, a fenti megállapításokat hazánkban is relevánsnak látja Kézdy Gergely, az SAP Hungary Kft. regionális channel managere. Tapasztalata szerint a hazai kkv-k közel harmada szeretne úgy hatékonyabb üzleti működést elérni, melyben első számú eszközként tekintenek a különböző informatikai lehetőségekre.
„Számos cég azonban nem az előremenekülést, vagy az új piacok megkeresését választja, hanem zsugorítja meglévő kereteit. Egy-egy cég akkor tud fenntartható növekedési pályára állni, ha elkezd folyamatokban gondolkodni. Ennek a megváltozott szemléletnek része az is, hogy nem költségként, hanem termelőeszközként tekint a belső üzemeltetést jobbá tenni képes technológiákra, mint pl. egy vállalatirányítási rendszer” – mondja a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Infotér - Stratégiai együttműködést ajánlott Szijjártó Péter az infokommunikációs cégeknek
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Növekszik a magyar informatikai szolgáltató ágazat
- Kevesebb személyi számítógépet adtak el az EMEA térségben
- Internet Hungary – A miniatürizálásé a jövő
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Bealkonyulhat a "biorobotoknak"
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.