A logisztikában a költségcsökkentés az elsődleges trend
A nemzetközi felmérés eredményei alapján elmondható, hogy a vállalkozások döntő többsége szerint a következő 12 hónap során a piaci feltételek ugyanolyanok, vagy jobbak lesznek mint most, de az elkövetkezendő 5 évben az ellátási lánc költségeinek csökkentése lesz a fő irány a logisztikában. A válaszok arra is rámutatnak, hogy a fogyasztói piacok változásának sebessége és az internetes kereskedelem növelése ugyancsak fő prioritás lesz a vállalkozások életében. Fontos irány lesz a jövőben az ellátási láncokhoz kötődő együttműködések erősítése és a készletszintek csökkentése is, viszont csak a válaszadók 35%-a kíván a technológiák használatára támaszkodni.
„Az XAPT logisztikai rendszerek bevezetésében szerzett tíz éves tapasztalata alapján úgy gondoljuk, hogy az ellátási láncban lévő vállalatoknak, nagyobb hangsúlyt kellene helyeznie a technológiai megoldások használatára. A megfelelő rendszerek alkalmazásával a logisztikai beruházások rövid időn belül megtérülhetnek, és hosszútávon komoly megtakarítást realizálhat a vállalat. - mondta Ambrus Zsolt, az XAPT ügyvezető igazgatója. „Ügyfeleinknél jelentős költségcsökkentéseket tudtunk elérni rendszereink bevezetésével, amelyek a beszerzéstől az értékesítésig az egész ellátási láncot egyben tudják kezelni.”
A felmérés eredményében megjelenő készletszintek csökkentésére irányuló trendekkel összhangban a vállalatokat az XAPT raktár-irányítási és szállítmányszervezési moduljai segíthetik abban, hogy minden a megfelelő helyre kerüljön, és a készletek ne álljanak a cég likviditásának útjában. Az értékesítési és logisztikai folyamatok mobil eszközökkel való támogatása további lehetőségeket nyújt az árbevétel és piaci részesedés növelése felé.
Az ellátási lánc vezetői az elkövetkezendő időszak legnagyobb kihívásának az emelkedő energiaárakat és szállítási költségeket tartják, de a változó fogyasztói igények, valamint a közlekedési infrastruktúra korlátai is várhatóan gondot fognak okozni a következő 5 évben.
A raktárakkal kapcsolatos kérdésekre adott válaszokból kiderül, hogy az elmúlt egy évben inkább a raktárterületek növekedése volt jellemző, és csak a válaszok ötöde mutatott csökkenést. Ez a következő 12 hónapban arányaiban nem fog változni, sőt még több bővülésre lehet számítani, ezzel összhangban a raktárterületek csökkenése várhatóan még alacsonyabb lesz. A válaszadók nagy részénél a következő 2-3 év legfontosabb stratégiai lépése a meglévő bérleti szerződések újratárgyalása lesz, amit a centralizáció és a modernebb ingatlanokra való váltás követ.
Ezekkel a felmérési eredményekkel összhangban az XAPT által fejlesztett raktár-irányítási rendszerekben különösen fontos hangsúlyt kapnak a raktározási terület optimális kihasználására vonatkozó funkciók, és a jövőben ezeket tovább erősítik.
A résztvevők több mint fele 5 évnél hosszabb időszakra nem kötelezi el magát, háromnegyedük újonnan épített, vagy modern területeket igényel, és a repülőtérhez vagy kikötőkhöz való közelség továbbra is döntő szempont a raktározási igények között. A környezetvédelmi szempontok a válaszadók túlnyomó részénél fontos szempontnak számítanak.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- IT-audit: itthon ismeretlen, külföldön szinte kötelező
- Adatgyárak füstjétől bűzlik az internet - Hozhatnak-e enyhülést a felhők?
- IDC: a mobil- és a felhő-technológia előretörésének éve lesz 2013
- Sör vagy tej folyjon a tévéből?
- Megduplázott létszám és bevétel az XAPT-nál
- Kedvez az informatikának az új kínai növekedési program
- Kihívások előtt a "magyar sikerágazat", az infokommunikáció
- A nehézségek ellenére bíznak a növekedésben a kkv-k
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.