Monti és Berlusconi a Twitteren is kampányol

MTI Sajtóadatbank, 2013. január 9. 09:27

A száznegyven karakteres mikroblog lett az olasz választási kampány új kommunikációs eszköze, bár a legtöbb szavazatot Itáliában továbbra is a televízió képernyőin keresztül lehet szerezni.

Meghaladta a 160 ezret szerda reggel a jelenlegi miniszterelnök, Mario Monti (@senatoremonti) követőinek száma. A mikroblogot a választási kampányával egyszerre, december 23-án elindító politikus eddig több mint negyven bejegyzést írt.

A 70 éves Monti elismerte, hogy nem személyesen használja a Twittert, közel húsz fős sajtóstábja nyújt neki segítséget.
 
A közösségi háló kommentjei szerint Montitól távol áll a 140 karakterben sűrített spontán csipogás, stílusa száraz és Twitter-fiókjának nevét is túl komolynak találják. A jobbközép Libero napilap állítása szerint Monti követői között gyakori a kitalált személy.
 
A jobbközép Szabadság Népét (PdL) vezető Silvio Berlusconi december 9-től twitterezik (@berlusconi2013) és a kezdeti hétezer követője szilveszter éjszakáján hetvenezerre ugrott, majd ismét tízezerrel csökkent. Jelenleg megközelíti a 65 ezret. A sajtó az ő esetében is csalást kiáltott.
 
A balközép Demokrata Párt (PD) főtitkára Pierluigi Bersani (@pbersani) olvasói majdnem elérték a 216 ezret, de a legtöbb követője Beppe Grillónak, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezetőjének van több mint 800 ezerrel (@beppe-grillo). Nem meglepetés, mivel a civil mozgalmát interneten útjára indító Grillo az egyik legolvasottabb olasz blog szerzője is.
 
Kevesebb mint 3 millió olasz használja a mikroblogot, a Twitter a szavazatok alig 3 százalékát mozdítja el - nyilatkozott az AdnKronos hírügynökségnek Michele Sorice, a római Luiss egyetem médiakutató központjának igazgatója. Sorice szerint hiába twittereznek, az olasz politikusoknak ez nem kell másra, mint hogy nyilatkozataikat a sajtó, főleg a televízió felkapja. 
 
"Ma a Twitter ad belépést a képernyőre" - hangoztatta Sorice, egyetértve Berlusconi azon kijelentésével, hogy az olasz választásokat ma is a tévében lehet megnyerni.
 
A Demos közvéleménykutató szerint az olaszok 58 százalékának van internetes hozzáférhetősége, 29 százalék követi a választási kampányt a közösségi fórumokon aktív hozzászólással, arányuk 2010-ben 25 százalék volt. További 15 százalék is interneten figyeli a kampányt, de kommentelés nélkül.
 
Olaszországban február 24-én tartanak parlamenti választásokat.
Kulcsszavak: politika Twitter

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36