Az állami szektor nem használja ki a felhőalapú megoldások előnyeit
A Ricoh által publikált tanulmány szerint Európában leginkább az állami szektor hajlandó a felhőalapú technológiák használatára a dokumentum-megosztások terén, ugyanakkor a szektor alkalmazottainak 52 százaléka állítja azt, hogy ennek hatására a dokumentumok kezelése nehezebbé vált.
A tanulmány alapján az állami szektorban tevékenykedő szervezetek 47 százaléka használ felhőalapú megoldást dokumentum megosztásra és 71 százalék arra, hogy lehetővé tegye a dokumentumokhoz történő mobil hozzáférést. Az állami szektor felismeri, hogy az új technológiák a segítségükre lehetnek, de az esetek többségében (69 százalék) úgy ruháznak be új technológiákra, hogy nincsenek tisztában a meglévő rendszerek funkcionalitásával sem.
A tanulmány egyéb lényeges felfedezései:
Az állami szektorban dolgozó válaszadók 83 százaléka szerint bár hozzáférésük van a legújabb eszközökhöz - mint az okostelefonok és a táblagépek - de a használatukat erősen korlátozza az avítt jogrendszer.
Eltérés van a front office és back office számára elérhető technológiák között, ami szűk keresztmetszeteket, dupla munkát és biztonsági kockázatokat eredményez.
Az állami szektorban dolgozó válaszadók 83 százaléka azt állítja, hogy az elavult munkahelyi gyakorlatok miatt nem tudnak maximális hatékonysággal dolgozni.
Bár a válaszadók 52 százaléka szerint információ biztonságuk ma jobb, mint 2009-ben volt, de mindössze 44 százalék gondolja azt, hogy a dokumentumfolyamatok biztonságosak.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- A Ricoh kitüntetése: MarCom platinum és arany díjak
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Új cég a dokumentumkezelési piacon
- Novell Dynamic File Services: költséghatékony és ésszerű adattárolás a felhőben is
- Adobe Creative Cloud: fontos frissítések
- IDC: a mobil- és a felhő-technológia előretörésének éve lesz 2013
- Új szolgáltatást fejlesztett uniós támogatással a KÜRT
- A T-Systems Magyarország és a CE On-Demand együttműködése a felhőszolgáltatások területén
- A Ricoh Hungary megszerezte a Green Office Bizonyítványt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.