Új telematikai megoldásokkal nyit az autóipar felé a Huawei
Adatátviteli és vezérlési eszközökkel és alkalmazásokkal nyit a járműipar felé a Huawei. A cég a barcelonai Mobile World Congress (MWC) szakmai seregszemlén mutatta be harmadik és negyedik (LTE) generációs mobil távközlési technológiát alkalmazó kommunikációs moduljait, amelyek megbízható vezeték nélküli adatátvitelt képesek nyújtani járművekben időjárási körülményektől, terepviszonyoktól és az energiaellátástól független módon.
"A Huawei is belép az intelligens közlekedés korszakába új termékeivel, amelyek integrálják a vezeték nélküli kommunikációt a járművek elektronikai rendszerével. Telematikai megoldásainkat úgy alakítottuk ki, hogy elérhetővé tegyék az autók és egyéb közlekedési eszközök számára a folyamatos adatkapcsolatot, így a felhasználók teljes mértékben élvezhetik az ICT szolgáltatások által nyújtott előnyöket" - mondta Kevin Liu, a Huawei fogyasztói üzletág mobil szélessávú divíziójának alelnöke.
A MU609T és a ME909T készülékek a Huawei első, járművek számára készült 3G és LTE kommunikációs moduljai. Mindkét eszköz pin-to-pin kompatibilis, és megfelel az autóiparban elvárt követelményeknek a működési környezet hőmérséklete és az energiafogyasztás tekintetében is. Az MU609T akár 14,4 Mbit/s adatátviteli sebességet támogat a HSPA+ hálózatban, az ME909T pedig 100 Mbit/s sebességet LTE hálózatban. Mindkét modulban megtalálható az előre telepített GPS és eCall funkció, a távoli szoftverfrissítési lehetőség (firmware over the air - FOTA) pedig lehetővé teszi a későbbiekben új technológiák integrálását a már meglévő modulokba. Az MU609T és ME909T előnyeit a világ vezető autógyártói is felismerték, így ezek a készülékek már megjelennek a hamarosan forgalomba kerülő járműmodellek kommunikációs rendszerében.
A DA6810 3G WiFi Box gyakorlatilag bárhol képes nagysebességű internetkapcsolatot biztosítani vezeték nélküli hotspotok létrehozása révén. Az ilyen eszközzel felszerelt járművek interaktívvá válnak, és nagysebességű internetet, valamint audiovizuális szórakoztatási élményt nyújtanak vezetőik számára.
A DA3100 egy fedélzeti diagnosztikai (on-board diagnistics - OBD) adatküldő rendszer, amely a biztosítótársaságok és flottaüzemeltető vállalatok számára hozzáférést biztosít olyan információkhoz, mint például a jármű fizikai állapota, helyzete és tulajdonosának vezetési szokásai. Ez a beépített rendszer 3G hálózaton keresztül valós idejű adatokat küld a harmadik fél által üzemeltetett telematikai szolgáltató-platformokra, valamint lehetővé teszi a fényszórók és az ablakok távoli vezérlését okostelefon-alkalmazásokon keresztül. A készülék egyszerűen telepíthető, földrajzi régiótól és járműtípustól független, az installálást követően pedig azonnal aktiválható.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei a CES 2013 rendezvényen mutatta be legújabb szélessávú mobileszközét
- "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban
- Növelte eladásait és tovább erősíti márkanevét a Huawei
- A világ leggyorsabb 4G LTE okostelefonja a Huawei-től
- A Huawei üdvözli az EU kiberbiztonsági irányelveit
- Cisco: A mobil adatforgalom 2012 és 2017 között 13-szorosára nő
- A Samsung tarolt, a Huawei a harmadik helyre tört fel az okostelefon-piacon
- Opel Dakar Team: informatika a sivatagban
- A jobb autóvezetést segítő okostelefon-alkalmazást dobtak piacra
- A Huawei a 2013-as CES-en mutatta be legújabb zászlóshajóit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.