A zöld termékek eladása már a teljes értékesítés fele a Philipsnél
2012-ben a zöld termékek eladása 45 %-ra (11,3 milliárd euróval) emelkedett a teljes értékesítést tekintve. A „Green Innovation” programba összesen 569 millió eurót fektetett a nagyvállalat a 2012-es évben, az összeg legnagyobb részét a fenntartható LED világításba invesztálva. A károsanyag-kibocsátás területén kitűzött célt is sikerült elérnie, hiszen az elmúlt öt évben 25%-kal csökkentették a szén-dioxid kibocsátást.
Az elért eredmények alátámasztják, hogy a vállalat továbbra is a fenntarthatóság érdekében folytatott tevékenységre fókuszál és célként tűzte ki, hogy innovációival fejlessze az emberek egészségét és jóérzését. „Büszkék vagyunk rá, hogy a Philips minden 4. ember életének fejlesztéséhez hozzájárul a Földön, a célunk pedig, hogy 2025-re 3 milliárd ember életét könnyítsük meg, a vállalati víziónk részeként.” mondta el Jim Andrew, a Fenntarthatósági Bizottság elnöke és a Stratégiai és Innovációs tervezés vezetője. „Hatalmas előrelépésről számolhatunk be az általunk okozott környezeti hatások csökkentésének terén, és sikerült elérnünk az ötéves károsanyag-kibocsátásra vonatkozó célunkat, hogy 25%-kal csökkentsük a szén-dioxid kibocsátást. Ezt elsősorban a fő működési területeinken működő energiamegtakarító programjainknak köszönhetjük, a zöld logisztikának, az utazások visszaszorításának, illetve a megújuló energiaforrások megnövelt használatának, amelyet a jövőben is folytatni kívánunk.”
2012-ben a Philips 569 millió eurót invesztált a zöld innovációkba, amely hűen tükrözi, hogy folyamatosan haladnak a 2015-re kitűzött 2 milliárd eurós cél felé. A befektetések terén a világítástechnika vezet, amelybe a vállalat több mint 325 millió eurót invesztált, hogy újabb előrelépést érjenek el a LED-es világításban, melynek célja lényegesen csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást az energiatakarékos világításra való áttéréssel.
A Consumer Lifestyle ágon a vállalat önkéntes alapon vállalta, hogy folyamatosan kivonja a PVC-t, illetve a brómozott gyulladás-gátló anyagokat a termékeiből és a 2012-es évben bemutatott minden egyes eszpresszó kávégép mentes ezen anyagoktól.
Az egészségügyi területbe történt befektetés annak a folyamatosan növekvő keresletnek köszönhető, amelyet a vállalat az egész világon tapasztal a társadalom részéről, akiknek egyre nagyobb az igénye a zöld kórházakra és az egészségügy által a környezetre gyakorolt hatások csökkentésére. Ezt bizonyítja, hogy a Philips mágneses rezonancia képalkotó (MRI) készüléke, - 22%-kal alacsonyabb átlagos energiafelhasználással működik- vezeti az energiatakarékos MRI készülékek eladását.
Az EcoVision programról
A Philips EcoVision programja kulcs iránymutatásokat tartalmaz az értékesítésre, az innovációra, az életminőség fejlesztésére, a működésre, az alkalmazotti elköteleződésre és a szállítmányozási fenntarthatóságra vonatkozóan. Néhány fontos célkitűzés 2015-re vonatkozóan:
Az emberek életminőségének fejlesztése.
-cél: 2015-re 2 milliárd ember életminőségének javítása (2025-re 3 milliárd)
Az energia-hatékony Philips termékek terén:
-cél: 50%-os fejlődés 2015-re (a teljes átlag termékek portfólióját tekintve), a 2009-es évhez képest
Az „anyag-hurok” lezárása
-cél: A 2009-es adatokhoz képest 2015-re a globális begyűjtés és újrahasznosítás mértékének, valamint az újrahasznosított anyagok arányának megduplázása a termékekben.
Kapcsolódó cikkek
- DELFIN Díjra pályázhatnak a felelősen működő magyar vállalatok
- Környezeti és pénzügyi előnyökkel is jár a "zöldebb" nyomtatás
- 490 kilotonna CO2-t bocsátott ki az SAP tavaly
- Zöld Informatika a BGF képzésein
- A Telenor a fenntartható vállalatok nemzetközi élvonalában
- CSR Hungary 2012 - Konferencia a fenntartható fejlődésről
- Fényből és hőből is képes áramtermelésre egy új hibrid anyag
- Fujitsu Eco Track az energiafogyasztás kézben tartásához
- A Ricoh Hungary megszerezte a Green Office Bizonyítványt
- Fiataloktól várnak ötleteket az okos energia népszerűsítésére
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.