A zöld termékek eladása már a teljes értékesítés fele a Philipsnél

forrás: Prím Online, 2013. február 28. 09:20

2012-ben a zöld termékek eladása 45 %-ra (11,3 milliárd euróval) emelkedett a teljes értékesítést tekintve. A „Green Innovation” programba összesen 569 millió eurót fektetett a nagyvállalat a 2012-es évben, az összeg legnagyobb részét a fenntartható LED világításba invesztálva. A károsanyag-kibocsátás területén kitűzött célt is sikerült elérnie, hiszen az elmúlt öt évben 25%-kal csökkentették a szén-dioxid kibocsátást.

A Royal Philips Electronics a 2012-ben értékesített környezetbarát termékeiből származó bevétele 11,3 milliárd euró, amely 45%-a a teljes értékesítésnek és egyértelműen közelebb vitte a vállalatot az úgynevezett EcoVision fenntarthatósági program 2015-re kitűzött céljaihoz. Az egészségügy területén érzékelték a legnagyobb mértékű növekedést a környezetbarát termékek értékesítésében (36%-kal), valamint ezen a területen 16 új termékkel bővítették a zöld termékek portfólióját, melyek fejlesztik a páciensek eredményeit és kiterjesztik az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, miközben csökkentik a környezetre gyakorolt hatást.

Az elért eredmények alátámasztják, hogy a vállalat továbbra is a fenntarthatóság érdekében folytatott tevékenységre fókuszál és célként tűzte ki, hogy innovációival fejlessze az emberek egészségét és jóérzését. „Büszkék vagyunk rá, hogy a Philips minden 4. ember életének fejlesztéséhez hozzájárul a Földön, a célunk pedig, hogy 2025-re 3 milliárd ember életét könnyítsük meg, a vállalati víziónk részeként.” mondta el Jim Andrew, a Fenntarthatósági Bizottság elnöke és a Stratégiai és Innovációs tervezés vezetője. „Hatalmas előrelépésről számolhatunk be az általunk okozott környezeti hatások csökkentésének terén, és sikerült elérnünk az ötéves károsanyag-kibocsátásra vonatkozó célunkat, hogy 25%-kal csökkentsük a szén-dioxid kibocsátást. Ezt elsősorban a fő működési területeinken működő energiamegtakarító programjainknak köszönhetjük, a zöld logisztikának, az utazások visszaszorításának, illetve a megújuló energiaforrások megnövelt használatának, amelyet a jövőben is folytatni kívánunk.”

2012-ben a Philips 569 millió eurót invesztált a zöld innovációkba, amely hűen tükrözi, hogy folyamatosan haladnak a 2015-re kitűzött 2 milliárd eurós cél felé. A befektetések terén a világítástechnika vezet, amelybe a vállalat több mint 325 millió eurót invesztált, hogy újabb előrelépést érjenek el a LED-es világításban, melynek célja lényegesen csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást az energiatakarékos világításra való áttéréssel.

A Consumer Lifestyle ágon a vállalat önkéntes alapon vállalta, hogy folyamatosan kivonja a PVC-t, illetve a brómozott gyulladás-gátló anyagokat a termékeiből és a 2012-es évben bemutatott minden egyes eszpresszó kávégép mentes ezen anyagoktól.

Az egészségügyi területbe történt befektetés annak a folyamatosan növekvő keresletnek köszönhető, amelyet a vállalat az egész világon tapasztal a társadalom részéről, akiknek egyre nagyobb az igénye a zöld kórházakra és az egészségügy által a környezetre gyakorolt hatások csökkentésére. Ezt bizonyítja, hogy a Philips mágneses rezonancia képalkotó (MRI) készüléke, - 22%-kal alacsonyabb átlagos energiafelhasználással működik- vezeti az energiatakarékos MRI készülékek eladását.

Az EcoVision programról


A Philips EcoVision programja kulcs iránymutatásokat tartalmaz az értékesítésre, az innovációra, az életminőség fejlesztésére, a működésre, az alkalmazotti elköteleződésre és a szállítmányozási fenntarthatóságra vonatkozóan. Néhány fontos célkitűzés 2015-re vonatkozóan:

Az emberek életminőségének fejlesztése.

-cél: 2015-re 2 milliárd ember életminőségének javítása (2025-re 3 milliárd)

Az energia-hatékony Philips termékek terén:

-cél: 50%-os fejlődés 2015-re (a teljes átlag termékek portfólióját tekintve), a 2009-es évhez képest

Az „anyag-hurok” lezárása

-cél: A 2009-es adatokhoz képest 2015-re a globális begyűjtés és újrahasznosítás mértékének, valamint az újrahasznosított anyagok arányának megduplázása a termékekben.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36