EU: Új kihívókra van szükség a magyar telekommunikációs piacon

forrás: Prím Online, 2013. március 11. 11:50

Európai összehasonlításban Magyarországon használják az előfizetők a legkevesebbet a mobilinternetet, mert az árak magasak, és a szolgáltatók között nem elég erős a verseny. A megoldást az Európai Unió versenyügyekért felelős biztosa, Joaquín Almunia szerint is a jelenlegi szolgáltatókkal versenyző, új, helyi mobiloperátorok piacra lépése jelenti.

A versenyügyekért felelős EU biztos digitális gazdaságra vonatkozó február végén tett megállapítása azért különösen fontos, mert az uniós tagállamok közül hazánkban a legalacsonyabb a mobilinternet-használat elterjedtsége. Ezt a tényt az Európai Bizottság által készített felmérés rögzítette, emiatt is nagy szükség van a felzárkózásra.


Az unió versenyügyekért felelős biztosa elmondta, hogy azokban a tagállamokban, ahol a legnagyobb európai távközlési cégeknek nincsen helyi versenytársa, akár tízszer annyiba is kerülhet az okostelefon használata.  A mobilszolgáltatók magyarországi árait uniós összehasonlításban vizsgálva hazánkban van az egyik legnagyobb szükség az új kihívó megjelenésére, a régió hasonló helyzetben lévő országaihoz, Csehországhoz vagy Szlovákiához hasonlóan.


Bár nemzetközi szinten nehéz összehasonlítani az egyes díjcsomagokat, ezzel együtt is nyilvánvalóak a különbségek. Például Ausztriában – egy nálunk is jelenlévő szolgáltatónál – havi 3500 forintnak megfelelő összegért elő lehet fizetni 1GB adatmennyiséget, 1000 SMS-t és 1000 belföldi percet tartalmazó csomagra.

Itthon ugyanannál a szolgáltatónál – de a másik kettőnél is – 10000 forint felett kellene fizetni ugyanezért a szolgáltatásért. Figyelmeztető tény, hogy a hazai szolgáltatók dániai vagy angliai érdekeltségei által kínált tarifák szintén lényegesen versenyképesebbek. Ausztriában, Nagy Britanniában és Dániában egyaránt négy országos hálózattal rendelkező mobilszolgáltató van jelen. Az NMHH álláspontja szerint szükséges, hogy a jelenleginél olcsóbb, európai összehasonlításban is versenyképes tarifák legyenek a hazai lakossági mobilpiacon is.

Almunia valamennyi, a gazdaság fejlődésével összefüggő kérdés közül kiemelve külön figyelmet fordított a telekommunikációs szektor fejlődésének fontosságára. Szerinte a gazdasági növekedés újraindítása szempontjából a digitális gazdaság szerepe egyre inkább stratégiai fontosságú. Ezért az Európai Unióban is a jövő egyik kulcskérdése a hatékony versenyélénkítés a telekommunikációs piac szereplői között.

A versenyügyi biztos beszéde, valamint az Európai Bizottság felmérése is megtalálható az NMHH információs weboldalán. A hogyallunk.hu tájékoztató portált a hatóság azért indította el, mert a fontos ügyekben mindenkinek lehetőséget kell biztosítani a legszélesebb körű tájékozódáshoz. A digitális gazdaság fejlődése olyan kiemelt ügy, amely minden magyar állampolgárt érint, mert mobiltelefonja mindenkinek van, és a használatért minden ember fizet. Az előfizetők pénztárcája és a gazdasági növekedés újraindítása szempontjából egyáltalán nem mindegy azonban, hogy mennyit.


Az európai versenyügyi biztos által elmondottakkal összhangban az NMHH a hazai telekommunikációs piac versenyének élénkítése érdekében a mobilszolgáltatásra alkalmas frekvenciakészletet mielőbb teljes mértékben hasznosítani fogja. Ebben az NMHH minden szereplőre partnerként tekint, akik számára fontos a digitális gazdaság jövője és fejlődése.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01