Önállóan közlekedő robotjárművet mutatott be a Hitachi
A ROPITS (Robot for Personal Intelligent Transport System) névre keresztelt szerkezet emberi beavatkozás nélkül képes közlekedni a járdákon, de akár épületek belsejében is.
A robot egy GSP-vevő, egy kamera és négy lézeres szenzor segítségével tudja elnavigálni magát a forgalomban - írta szerdán az Aszahi Simbun japán napilap.
A járműnek táblagéppel lehet megadni az úti célt, a kezelőfelületet magukkal hordozó tulajok pedig bármikor aktuális tartózkodási helyükre hívhatják a szerkezetet, az magától odatalál. A Hitachi közlése szerint a robot másfél méteres hibahatárral találja meg a betáplált úti célokat. Vészhelyzetben botkormánnyal irányítható.
A cég időseknek és a mozgássérülteknek szánja a járművet. Ugyanakkor a ROPITS csak rövid távú utak megtételére alkalmas: a 160 centiméter magas és 70 centiméter széles, lítium-ion akkumulátor által hajtott négykerekű végsebessége mindössze 6 kilométer/óra.
Kapcsolódó cikkek
- "Önmagukat vezető" teherautókat fejlesztettek ki Japánban
- Futballozó és táncoló robotok versenyeznek áprilisban Nyíregyházán
- RobonAUT 2013 címmel robotversenyt rendeznek a Műegyetemen
- Egy robotbanda új értelmet ad a heavy metalnak
- Magyar rover készül a „Marsra”
- Ígéretesek a mélytanulást segítő szoftverek - Beszédfelismeréstől a gyógyszermolekulákig
- Disney robotok játszhatnak a gyerekekkel
- Táncoló robotok segítenek az autista gyerekeknek a tanulásban
- A betegápolásban segédkeznek és a szolgáltatási szektor kapuján kopogtatnak a legújabb robotok
- Fesd meg az álmaidat! – vagy megteszi egy robot
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Formatervezésiminta-oltalom védi a Széchenyi István Egyetem világrekorder autóját
A győri Széchenyi István Egyetem kiemelt figyelmet fordít szellemi vagyonának védelmére: az intézmény kutatóinak és hallgatóinak munkáit bejegyzett szabadalmak, mintaoltalmak és védjegyek sora óvja. Ezúttal a SZEnergy Team háromszoros világbajnok autójának alakját helyezték formatervezésiminta-oltalom alá, amely jogilag is garantálja, hogy a hallgatói mérnökcsapat nyerő karosszériája a jövőben is utánozhatatlan maradjon.
Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.
Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban
Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos utazási élményt jelentenek, ami új kihívások elé állítja a gyártókat és a beszállítókat. Mindez egy, a Bosch által vezetett németországi kutatásból derül ki.