Az amerikai felnőttek többet SMS-eznek vezetés közben
Egy amerikai felmérés (AT&T) szerint a felnőttek rosszabbak a tiniknél abból a szempontból, hogy többet SMS-eznek, chatelnek vezetés közben, mint a fiatalabb korosztály.
Amerikában az idősebb „bölcs” korosztály egy amerikai felmérés alapján többször ír SMS-t és vált üzenetet barátaival vezetés közben, mint a tinédzserek (a tengerentúl már 16 éves kortól lehet jogosítványt szerezni). Bár a különbség nem olyan hatalmas, 49% vs. 43%, az viszont érdekes, hogy három évvel ezelőtt még a megkérdezettek 60%-a válaszolta azt, hogy sosem SMS-ezik, és beszélget telefonján vezetés közben.
Lehet, hogy csak őszintébbek lettek, de az is állhat a dolgok hátterében, hogy három évvel ezelőtt sok felnőtt vezetőnek még nem volt okostelefonja, és a hagyományos telefonokkal nehézkesebb volt az üzenetváltás.
A válaszadók 98%-a egyébként tisztában van azzal, hogy nem biztonságos a volán mögött ülve üzenetet írni, de úgy látszik, ez nem túlságosan zavarja őket. És hogy miért teszik mindezt? Volt, aki egyszerű szokásnak titulálta – 43%, 22% szeret kapcsolatban maradni másokkal, 18% pedig arra hivatkozott, hogy ez produktívabbá teszi.
Rendben van, hogy tisztában vannak vele, hogy veszélyes ez a tevékenység, de vajon azzal is, hogy mennyire? Megdöbbentő, de a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) rámutatott arra, hogy ez a fajta magatartás hatszor veszélyesebb, mint ittas állapotban vezetni.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- Hogy zajlik nálunk a mobilköltés?
- Nemzeti Koordinációs Központ alakul a Pannon Egyetemen
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Öregebb az univerzum, mint gondoltuk
- IVSZ IKT Index: a hazai IKT piac állapota és kilátásai
- Nem vagyunk őszinték a neten
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.